برای یافتن چنین رسانه ای کافی است نام حالت مورد نظر را در قسمت مربوطه جستجو کنید. برای راهنمایی بیشتر، حالت های مختلف را در تصویر سوم ببینید. با تایپ حالت تصادفی به راحتی می توانید عکس های مورد نظر خود را پیدا کنید.

با تایپ نام برنامه، اسکرین شات ها را جستجو کنید

اگر از یک برنامه خاص اسکرین شات گرفتید و اکنون در انبوهی از عکس ها گم شده است، فقط نام آن برنامه را جستجو کنید. ما نام برنامه های Snap و Phone را جستجو کردیم تا اسکرین شات های مربوطه را پیدا کنیم. جالب اینجاست که گالری ما عکس های دیگری نیز با کلمات کلیدی مورد نظر پیدا کرده است.

به عنوان مثال، در عکس سمت چپ، یک گوشی و در عکس سمت راست، عکسی از گوشی با اپلیکیشن اسنپ نیز به عنوان نتایج جستجو یافت می شود که عملکرد قوی هوش مصنوعی گالری سامسونگ را نشان می دهد.

جستجو بر اساس چندین فیلتر

اگر عکس حاوی چندین ویژگی جستجو و برچسب‌های مشتق از هوش مصنوعی از عکس‌ها باشد، گالری یک برچسب دیگر را نمایش می‌دهد تا پس از انتخاب یک برچسب، یک برچسب دیگر را برای فیلتر کردن دقیق‌تر انتخاب کنید فیلترها تا زمانی که در نهایت عکس مورد نظر خود را پیدا کنید ادامه خواهند داشت.

به عنوان مثال ابتدا نام یک شی را جستجو می کنیم و سپس تگ مکان به ما نشان داده می شود که با انتخاب آن فقط عکس های مربوط به این مکان را می توانیم ببینیم (طبق تصاویری که در بالا مشاهده کردید). سپس فیلترهای دیگری مانند تاریخ، نوع عکس یا ویدیو، دسته بندی و فیلترهای دیگری که در هر مرحله از انتخاب فیلتر در دسترس هستند، می توانند نمایش داده شوند.

علاوه بر این، فیلترهای جستجوی گالری به موارد ذکر شده در این مقاله محدود نمی شود و فیلترهای بی شماری در دسترس هستند. به عنوان مثال، می توانید از Notes برای یافتن یادداشت ها و Receipts برای یافتن رسید خرید استفاده کنید.

ویژگی های مختلف گالری سامسونگ

ویژگی‌های گالری One UI به جستجو محدود نمی‌شود، بلکه در زمینه ویرایش و مدیریت رسانه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آدرس سایت را از اسکرین شات پیدا کنید

وقتی با هر مرورگری از یک سایت اسکرین شات می گیرید، جزئیات مربوط به آن سایت در فراداده عکس ذخیره می شود که می توانید در گالری به آن دسترسی داشته باشید.

وقتی اسکرین شات مورد نظر را باز می کنید در همان ابتدا با گزینه Go to website مواجه می شوید که با کلیک بر روی آن به راحتی به سایتی که از آن اسکرین شات گرفته اید هدایت می شوید. همچنین می توانید روی گزینه جزئیات ضربه بزنید یا انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا وارد قسمت جزئیات عکس شوید که در آنجا نام سایت را نیز می توانید ببینید.

پیشنهادات جذاب گالری سامسونگ

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، گالری سامسونگ می تواند برای عکس های مختلف به صورت تکی یا گروهی پیشنهاداتی ارائه دهد که شامل ویرایش و ویرایش آنها برای بهبود کیفیت عکس می شود. به عکس های زیر دقت کنید.

در عکس سمت چپ، به جزئیات یک عکس رفته ایم و مانند قسمت قبل، پیشنهاداتی را می بینیم که شامل ریمستر کردن و محو کردن پس زمینه عکس می شود. بسته به نوع ثبت عکس، گزینه های ارائه شده ممکن است با گزینه های زیر متفاوت باشد:

  • رنگش کن: عکس های سیاه و سفید را رنگی کنید
  • قرارگیری طولانی مدت در معرض بیماری: تبدیل عکس‌های متحرک به تصاویر با نوردهی بالا (مثلاً مسیرهای نوری از ماشین‌های در حال حرکت در شب)
  • حذف مور: از بین بردن اختلالات بینایی ناشی از عکس های گرفته شده از صفحه نمایش
  • تایم اوت 24 ساعته: عکس های منظره را به یک ویدیوی تایم لپس از طلوع تا غروب خورشید تبدیل کنید
  • بازسازی مجدد: بهبود کیفیت عکس ها از نظر تاری، نویز، جزئیات، رنگ، کنتراست و غیره
  • حذف سایه ها: سایه های موجود در عکس را حذف کنید
  • حذف بازتاب ها: بازتاب های موجود در عکس را حذف کنید
  • تاری پس زمینه: یک افکت بوکه برای تصاویر پرتره یا تصاویر حاوی صورت انسان و حیوان ایجاد کنید

اگر می خواهید سایر پیشنهادات موجود برای عکس های خود را ببینید، در صفحه گالری اصلی، روی گزینه همبرگر در پایین سمت راست ضربه بزنید و سپس گزینه پیشنهاد را انتخاب کنید.

پس از ورود به آن با پیشنهادات مختلفی روبرو می شوید که نمونه های آن را در تصویر سمت راست مشاهده می کنید. پیشنهاداتی که دریافت می‌کنید ممکن است شامل حذف عکس‌های اضافی، ویرایش عکس‌ها و ویدیوها، و حذف تصاویر تکراری و اسناد غیر ضروری باشد.

سوژه را از پس زمینه جدا کنید

قابلیت جدا کردن سوژه از پس‌زمینه در حال حاضر در بسیاری از برنامه‌های گالری موجود است و گالری سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای جداسازی سوژه، عکس را باز کنید و چند ثانیه روی سوژه مورد نظر نگه دارید. اکنون سوژه از پس زمینه جدا شده است. با نگه داشتن آن و رفتن به اپلیکیشن مورد نظر می توانید آن را کپی کنید یا از آن به عنوان استیکر استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از عملکرد فوق حرفه‌ای‌تر استفاده کنید، پس از جدا کردن تم، دست خود را از روی آن برندارید، بلکه هر برنامه‌ای را که می‌خواهید با انگشت دیگر باز کنید و تم مورد نظر را برای استفاده در آنجا بگذارید.

ویدیوهای حرکت آهسته

قابلیت تایم لپس در همه گوشی های سامسونگ در دسترس نیست و فقط در گوشی های پرچمداری که از Galaxy AI استفاده می کنند فعال است. برای استفاده از این قابلیت، هر ویدیویی را که می خواهید پخش کنید و سپس انگشت خود را در هر نقطه از ویدیو برای چند ثانیه نگه دارید. سپس ویدیو به حالت آهسته حرکت می کند تا زمانی که انگشت خود را از روی صفحه بردارید. ویژگی ذکر شده زمانی بهتر عمل می کند که فیلم را با نرخ فریم بالاتر ضبط کرده باشید.

امکان افزودن برچسب به عکس ها

می‌توانید به عکس‌ها برچسب اضافه کنید تا راحت‌تر پیدا شوند. برچسب هایی که اضافه می کنید به عنوان گزینه های جستجوی پیشنهادی در قسمت جستجو ظاهر می شوند، جایی که می توانید با ضربه زدن به راحتی عکس مورد نظر خود را پیدا کنید.

به جزئیات عکس بروید یا انگشت خود را روی عکس بکشید تا یک برچسب اضافه کنید. اکنون روی گزینه Add Tag در پایین صفحه ضربه بزنید و سپس تگ مورد نظر را به عکس خود اضافه کنید.

استخراج متن از عکس

اکنون می توانید از هر متنی که می خواهید عکس بگیرید و سامسونگ آن را از تصویر برای شما استخراج می کند. قابلیت مذکور از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند که خبر خوبی برای کاربران فارسی زبان اکوسیستم گلکسی است.

برای این کار عکس خود را باز کنید و روی گزینه زرد رنگ با حرف T در گوشه سمت راست پایین عکس ضربه بزنید. سپس گالری متن های موجود در عکس را تشخیص می دهد و می توانید برای کپی هر یک از آنها ضربه بزنید.

گروه بندی عکس های مشابه

یکی دیگر از ویژگی های مفیدی که برای گالری های شلوغ مفیدتر است، گروه بندی عکس هایی است که بسیار شبیه به یکدیگر هستند. برای استفاده از آن، ابتدا روی تب Pictures در نوار پایین ضربه بزنید تا همه عکس ها در یک مکان نمایش داده شوند، سپس روی گزینه سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه Group similar images را انتخاب کنید.

تنظیمات پنهان گالری سامسونگ (آزمایشگاه گالری)

اگر می‌خواهید قابلیت‌های بیشتری از گالری سامسونگ را باز کنید، باید با دنبال کردن چند مرحله، Gallery Labs را فعال کنید. این برگه که ویژگی‌های گالری آزمایشی را نشان می‌دهد و بخشی از تنظیمات مخفی گوشی سامسونگ است، ویژگی‌هایی مانند قفل کردن آلبوم‌ها، ذخیره دسته‌ای عکس‌ها به‌عنوان فایل‌های PDF، تغییر حالت پیش‌فرض نمایش ویدیو و بسیاری ویژگی‌های دیگر را باز می‌کند.

  • به تنظیمات بروید و روی آخرین گزینه درباره گالری ضربه بزنید.
  • سپس چندین بار روی نسخه گالری ضربه بزنید تا پیام فعال سازی Gallery Labs را ببینید.
  • به صفحه تنظیمات برگردید تا گزینه Gallery Labs را در زیر گزینه About Gallery پیدا کنید.