اگر دوست دارید برنامه‌نویسی را شروع کنید اما نمی‌دانید که هر زبان به درد چه کاری می‌خورد یا برای چه هدفی مناسب است، ما در این مقاله تمام زبان‌های پرتقاضا در دنیای برنامه‌نویسی را به تفکیک حوزه‌های مورد استفاده نام برده‌ایم.

ممکن است یک زبان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی کاربرد داشته باشد؛ بنابراین ما سعی کردیم تا تمام جنبه‌های آن زبان را بررسی و مزایا و معایب هرکدام را برای شما مشخص کنیم.

بهترین زبان‌ های برنامه نویسی برای طراحی سایت

طراحی سایت شامل دو بخش اصلی فرانت‌اند و بک‌اند می‌شود که اولی شامل جنبه‌های تعاملی و بصری وب‌سایت بوده و دومی به کدهای نوشته شده برای مدیریت دیتابیس و عوامل مربوط به آن اشاره دارد.

در واقع زبان‌های فرانت‌اند داده‌های اصلی را برای نمایش به کاربر طراحی می‌کنند و زبان‌های بک‌اند با استفاده از APIها، پایگاه‌های داده و سرورها، داده‌های دریافتی از سمت فرانت‌اند را مدیریت می‌کنند.

زبان‌‌های مناسب برای فرانت‌اند

  • HTML : HTML مخفف HyperText Markup Language است. این زبان اسکریپتی، استانداردی برای تعریف ساختار و محتوای صفحات وب شناخته می‌شود. HTML از تگ‌ها برای تعیین عناصر مختلف مانند سرفصل‌ها، پاراگراف‌ها، لیست‌ها، جداول، لینک‌ها و غیره استفاده می‌کند.
  • CSS : CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets است. این زبان نیز که نوعی زبان اسکریپتی است، برای اعمال شخصی‌سازی‌های مختلف به صفحات وب به کار می‌رود. CSS در واقع از قوانینی برای اعمال سبک‌هایی مانند رنگ‌ها، فونت‌ها، حاشیه‌ها و غیره در عناصر HTML استفاده می‌کند.