گروه موسیقی یونیورسال (UMG) قرارداد جدیدی با TikTok امضا کرد که بر اساس آن هنرمندان تحت قرارداد این شرکت از جمله. تیلور سویفت، که در و اولیویا رودریگو بازگشت به پلتفرم TikTok با بیش از یک میلیارد کاربر. UMG پس از پایان قرارداد قبلی، موسیقی خود را از Tik Tok حذف کرد.

نکته مهم در توافق UMG و TikTok رسیدگی به نگرانی های UMG در مورد هوش مصنوعی مولد است. در این توافقنامه آمده است: «TikTok و UMG با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که پیشرفت هوش مصنوعی در صنعت موسیقی از هنر هنرمندان و اقتصاد حاصل از آن برای هنرمندان و ترانه سراها محافظت می کند. TikTok همچنین متعهد به همکاری با UMG برای حذف موسیقی بدون مجوز تولید شده توسط هوش مصنوعی از پلتفرم خود و توسعه ابزارهایی برای بهبود انتساب هنرمندان و ترانه سرا است.

اول اوبرمنمدیر توسعه کسب و کار موسیقی TikTok، گفت: «ما خوشحالیم که UMG و UMPG به TikTok باز می گردند. با همکاری یکدیگر، اطمینان حاصل خواهیم کرد که ابزارهای هوش مصنوعی به طور مسئولانه توسعه می‌یابند و عصر جدیدی از خلق موسیقی و تعامل طرفداران را آغاز می‌کنند و از خلاقیت انسان محافظت می‌کنند.»

قرارداد بین TikTok و UMG شامل فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد از قابلیت‌های رو به رشد تجارت الکترونیک TikTok است. این شبکه اجتماعی متعهد به ادامه ایجاد ابزارهای جدید برای کمک به هنرمندان برای استفاده بهتر از این پلتفرم در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها و فروش بلیط یکپارچه است.

TikTok و UMG می گویند که به سرعت در حال کار برای بازگرداندن هنرمندان به پلتفرم اجتماعی مورد بحث هستند.