لایحه ای که دیروز توسط سنای ایالات متحده برای «فیلتر کردن یا فروش» تصویب شد تیک تاکتصویب شد، اکنون با امضای جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است، از جمله «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» و Bytedance اکنون یک سال فرصت دارد تا TikTok را بفروشد یا با ممنوعیت مواجه می‌شود. مدیرعامل تیک توک در واکنش به این موضوع ویدئویی را منتشر کرد که در آن گفت: مطمئن باشید به جایی نمی رویم.

در پاسخ به این اقدام تیک توک در بیانیه ای گفت چه کسی قانون را در دادگاه به چالش می کشد، که می تواند روند فروش یا ممنوعیت شبکه اجتماعی را به تاخیر بیندازد.

بیانیه تیک توک در واکنش به امضای جو بایدن

در متن بیانیه این شرکت آمده است:

ما معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده ایم تا داده های کاربران ایالات متحده را ایمن نگه داریم و از پلت فرم خود در برابر نفوذ و دستکاری خارجی محافظت کنیم. این ممنوعیت هفت میلیون کسب و کار را نابود خواهد کرد و به 170 میلیون آمریکایی سرکوب خواهد کرد.

ژو زیچو، مدیرعامل تیک توک نیز ویدئویی را منتشر کرد که از قانون به عنوان “لحظه ناامید کننده” برای شرکت یاد کرد و گفت:

“هیچ اشتباهی نکن. این ممنوعیت تیک توک و ممنوعیت شما و صدای شماست. “این قانون در واقع کنایه آمیز است زیرا آزادی بیان در TikTok منعکس کننده همان ارزش های آمریکایی است که ایالات متحده را به چراغ آزادی تبدیل می کند.”

این قانون به Bytedance، شرکت مالک TikTok، که در چین مستقر است، یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی را به مالک جدید بفروشد. اگر شرکت چینی این کار را انجام ندهد، TikTok از فروشگاه‌های اپلیکیشن و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت TikTok، قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل شده توسط دشمنان خارجی از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار است و با سرعت قابل توجهی در کنگره حرکت کرده است.