وایبر قابلیت جدیدی به نام AI Conversation Summarizer را معرفی کرده است که خلاصه کوتاهی از پیام های خوانده نشده در گروه های چت را ارائه می دهد. با استفاده از فناوری OpenAI، این ابزار می تواند به سرعت اطلاعات مهم را از 100 پیام خوانده نشده استخراج کند.

ابزار خلاصه هوش مصنوعی Viber خلاصه‌های واضح و مختصری را ارائه می‌کند که تصمیمات کلیدی، وظایف و موضوعات مهم گفتگو را برجسته می‌کند. وایبر معتقد است که این ویژگی می تواند در بسیاری از سناریوهای رایج مفید باشد، مانند برخورد والدین با برنامه های پیچیده برای فعالیت های فرزندانشان، دوستانی که رویدادها را هماهنگ می کنند، یا همراهان در سفر درباره جزئیات سفر تصمیم می گیرند.

استفاده از این ویژگی بسیار آسان است. هنگامی که پیام های خوانده نشده را وارد می کنید، از شما خواسته می شود خلاصه مکالمه را مشاهده کنید.

وایبر در طراحی این قابلیت بر حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید دارد. رزومه تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها برای کاربری که آن را درخواست کرده قابل مشاهده خواهد بود و حاوی هیچ گونه جزئیات شناسایی دیگری به جز نام کاربری نخواهد بود.

وایبر می گوید محتوای مکالمات یا خلاصه آنها را در سرورهای خود ذخیره نمی کند و تجربه ای امن و خصوصی را فراهم می کند.

AI Summarizer برای کاربران اپلیکیشن Viber برای گوشی های آیفون و اندروید در ایالات متحده، فیلیپین، اوکراین، ژاپن، بلغارستان و لهستان منتشر شده است و از بیش از 50 زبان پشتیبانی می کند. کشورهای بیشتری به زودی اضافه خواهند شد.

در حال حاضر ابزارهایی وجود دارد که توسط ChatGPT Chatbot API پشتیبانی می‌شوند که خلاصه‌سازی پیام‌ها را برای برخی برنامه‌ها ارائه می‌دهند، اما Viber با ادغام این ابزار به طور مستقیم در پیام‌رسان خود، یک تجربه کاربری یکپارچه را نوید می‌دهد.

احتمالاً واتس‌اپ و تلگرام به زودی از همین ویژگی استفاده خواهند کرد که پذیرش آن‌ها را در بین کاربران تسهیل می‌کند.