طبق بیانیه جدید متا، واتس اپ قصد دارد روش جدیدی برای برنامه ریزی و سازماندهی رویدادها در چت های گروهی ایجاد کند. این ویژگی برگزاری جلسات مجازی و حضوری را برای دوستان و سازمان هایی مانند مدارس آسان تر می کند.

متا

ویژگی رویدادهای WhatsApp به اعضای گروه اجازه می دهد تا برای تولد، جلسات کاری و سایر رویدادها برنامه ریزی کنند. ویژگی جدید واتس اپ مشابه Evite است که امکان ارسال دعوت نامه های آنلاین از طریق ایمیل را فراهم می کند.

رویدادهای جدید به صفحه اطلاعات گروه پین ​​می‌شوند و یک موضوع ویژه برای آن رویداد ایجاد می‌شود تا همه بتوانند ببینند چه کسی می‌تواند در رویداد شرکت کند.

ویژگی رویدادها در حال حاضر در تب Communities WhatsApp موجود است. اما در ماه های آینده در اختیار همه گروه ها قرار خواهد گرفت. بخش انجمن واتس اپ عملکردی مشابه Slack و Discord دارد و دارای ویژگی های مختلفی مانند مدیریت گروه، ایجاد تاپیک برای پیام های مختلف و حتی ارسال اظهارات است.

بخش Communities از قابلیت تماس ویدیویی 32 نفره واتس اپ بهره می برد که به کاربران امکان می دهد به جای تماس با افراد گروه، همه آنها را به یک تماس ویدیویی دعوت کنند.

گروه های پیام گروه هایی هستند که مدیران می توانند از آنها برای ارسال پیام های مختلف استفاده کنند. واتس اپ قصد دارد ویژگی جدیدی برای این نوع گروه ها ایجاد کند که با کمک آن اعضای گروه می توانند نظرات و بازخورد خود را به اظهارات ادمین اضافه کنند. واتس اپ به کاربران امکان می دهد چت را بی صدا کنند، بنابراین فقط کسانی که می خواهند در بحث شرکت کنند.