در گذشته برای ایجاد نظرسنجی در واتس اپ باید فرم مورد نظر را در یک وب سایت پر می کردید و آدرس آن را در یک گفتگوی گروهی یا خصوصی به اشتراک می گذاشتید یا سوال خود را در گروه مطرح می کردید و از کاربران نظر می خواستید. هر یک از این روش ها زمان بر یا خسته کننده هستند. در پایان سال 2022، واتس‌اپ با ارائه به‌روزرسانی‌های متعدد، ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرد که یکی از آنها نظرسنجی بود. کاربران می توانند نظرسنجی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بدون استفاده از وب سایت یا ربات ایجاد کنند. اگر می خواهید نحوه ایجاد نظرسنجی در واتس اپ را یاد بگیرید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

مرحله 1: وارد گروه یا چت شوید

وارد واتساپ شوید

برای ایجاد نظرسنجی، واتس اپ خود را به آخرین نسخه به روز کنید. سپس وارد یک چت گروهی یا خصوصی شوید و سپس روی نماد پین ضربه بزنید.

مرحله 2: وارد بخش نظرسنجی شوید

بخش کاوش WhatsApp

در منوی باز شده گزینه «نظرسنجی» را انتخاب کنید. با استفاده از این بخش می توانید نظرسنجی خود را ایجاد کنید.

مرحله 3: نظرسنجی را تکمیل کنید

فرم نظرسنجی واتس اپ

گزینه های نشان داده شده در صفحه باز شده را تکمیل کنید. گزینه های پر کردن عبارتند از:

  • سوال: سوال مورد نظر خود را تایپ کنید.
  • گزینه ها: گزینه های سوال را کامل کنید. دو فیلد برای سوال نظرسنجی خواهید دید و با تکمیل هر بخش یک فیلد جدید برای شما اضافه می شود. پس از پر کردن فرم، روی موشک سبز رنگ ضربه بزنید تا نظرسنجی شما ایجاد شود. پس از ایجاد فرم نظرسنجی، کاربران می توانند گزینه های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

نکته:
تعداد سوالاتی که می توانید اضافه کنید حداکثر 12 سوال است.

نکته:
با فعال کردن «مجاز چند پاسخ»، می‌توانید به کاربران اجازه دهید بیش از یک رأی ثبت کنند.

مرحله 4: نظرسنجی را مشاهده کنید

نتایج نظرسنجی واتس اپ

پس از اتمام ایجاد نظرسنجی، می توانید با انتخاب گزینه “View Votes” به صفحه دیگری هدایت شوید تا اطلاعات دقیق تری در مورد اینکه چه کسی به چه چیزی و چه زمانی رای داده است را مشاهده کنید. به نظر نمی رسد مانند تلگرام در واتس اپ رای خصوصی داشته باشیم.

مرحله 5: واتس اپ را برای نسخه iOS و دسکتاپ کاوش کنید

نظرسنجی واتس اپ در پلتفرم های دیگر

واتس اپ می داند که مردم هنگام استفاده از نظرسنجی ها بازخورد سریع می خواهند و این ویژگی را برای همه کاربران بسیار ساده و آسان طراحی کرده است. علاوه بر این، برای ایجاد نظرسنجی در iOS و دسکتاپ، باید مراحل ذکر شده در بخش های بالا را دنبال کنید.