تد ساراندوس، مدیرعامل نتفلیکس، معتقد است که هوش مصنوعی روزی نمی‌تواند جایگزین نویسندگان، بازیگران و کارگردانان شود، اما او هشداری را که امسال چندین بار شنیده‌ایم تکرار می‌کند: هوش مصنوعی ممکن است شغل شما را نگیرد، اما شخصی که از آن استفاده می‌کند. تحت سلطه هوش مصنوعی است، می تواند جایگزین شما شود.

به گزارش Techspot، تهدید هوش مصنوعی برای نویسندگان و بازیگران یکی از عوامل اعتصاب چند ماهه بازیگران و نویسندگان هالیوود در سال گذشته بود. بسیاری نگران بودند که این فناوری معیشت آنها را تهدید کند یا برای شبیه سازی بازیگران بدون اجازه یا غرامت کافی استفاده شود.

در نهایت توافقی حاصل شد که به اعتصاب ها پایان داد، اما برخی از اعضای اتحادیه، به ویژه آنهایی که صدای خود را برای بازی های ویدیویی ارائه می کنند، از این معامله ناراضی بودند.

ساراندوس در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت:

من معتقد نیستم که یک برنامه هوش مصنوعی بتواند فیلمنامه ای بهتر از یک نویسنده بزرگ بنویسد یا بتواند جایگزین یک عملکرد عالی شود.

با این حال، ساراندوس هشداری را که امسال بارها از سوی مدیران فناوری، تحلیلگران و دیگران شنیده بودیم تکرار کرد:

«هوش مصنوعی کار شما را نمی گیرد. اما کسی که از هوش مصنوعی به خوبی استفاده می کند، می تواند شغل شما را تصاحب کند.

تاثیر احتمالی هوش مصنوعی بر تجارت سرگرمی

رئیس نتفلیکس دنیای تغییر یافته توسط هوش مصنوعی و تاثیر آن را با انقلاب‌های صنعت سرگرمی مقایسه کرد. او گفت:

«یادتان هست که چگونه همه با ویدیوی خانگی مبارزه کردند؟ برای دهه‌ها، استودیوها مجوز پخش فیلم‌های تلویزیونی را نمی‌دادند. بنابراین، هر پیشرفت تکنولوژیکی در سرگرمی با مشکل روبرو می شود، اما در نهایت آن رویدادها باعث رشد کسب و کار شد.

ساراندوس همچنین گفت که سازگاری با عصر هوش مصنوعی مانند دور شدن از اجاره دی وی دی به دنیای پخش ویدیو است. او در این باره می‌گوید: «25 سال پیش، وقتی فروش دی‌وی‌دی را شروع کردیم، وارد یک کسب‌وکار در حال گذار شدیم. ما می دانستیم که رسانه های فیزیکی در آینده وجود نخواهند داشت. بنابراین من فکر می کنم هوش مصنوعی تکامل طبیعی تجارت است. در نتیجه، نویسندگان، کارگردانان، ویراستاران و دیگران از هوش مصنوعی برای انجام بهتر وظایف خود استفاده خواهند کرد.”