OpenAI اخیراً قراردادی را با Stack Overflow امضا کرده است تا از محتوای این پلتفرم برای توسعه مدل هوش مصنوعی خود استفاده کند. این معامله قبلاً باعث ایجاد جنجال در بین کاربران Stack Overflow شده است و بسیاری پست های خود را در این پلتفرم حذف کردند. این پلتفرم ظاهرا حساب این کاربران را نیز مسدود کرده است.

بر اساس گزارشی جدید، اگرچه همکاری OpenAI و Stack Overflow مزایایی خواهد داشت، بسیاری از کاربران این پلتفرم نارضایتی خود را از این معامله ابراز کرده اند. تا همین اواخر، Stack Overflow نسبت به هوش مصنوعی مولد موضع منفی داشت و پاسخ های نوشته شده با استفاده از ChatGPT را مسدود می کرد. همچنین در سال گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه محبوبیت ChatGPT ترافیک Stack Overflow را به شدت کاهش داده است. با این حال، شرکت بعداً این موضوع را تکذیب کرد.

اعتراض کاربران به همکاری OpenAI و Stack Overflow

Stack Overflow یک سایت پرسش و پاسخ محبوب برای توسعه دهندگان است که به کاربران اجازه می دهد سوالات فنی در مورد کدنویسی بپرسند. این سایت دارای یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان است که دانش و تجربه خود را برای کمک به دیگران برای حل مشکلات برنامه نویسی خود به اشتراک می گذارند.

با همکاری این دو شرکت، OpenAI از APIها و محصولات Stack Overflow برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی بهره خواهد برد. در عوض، OpenAI قصد دارد بخش اختصاصی ChatGPT را به جامعه Stack Overflow ارائه دهد، اما دقیقاً مشخص نیست که چگونه. Stack Overflow همچنین از فناوری OpenAI در توسعه هوش مصنوعی OverflowAI خود استفاده خواهد کرد.

پس از اعلام این همکاری، برخی از کاربران در اعتراض به این خبر، پست های Stack Overflow خود را تغییر داده یا حذف کردند. آنها می گویند چنین قراردادی با OpenAI منجر به سرقت محتوای آنها می شود. همچنین به نظر می رسد این پلتفرم حساب کاربری کاربرانی را که در اعتراض به پست های تایید شده و تایید شده خود حذف می کنند، برای چند روز معلق می کند.

در حالی که Stack Overflow مالک پست‌های کاربر است، این سایت از مجوز Creative Commons 4.0 استفاده می‌کند، که در هنگام استناد به محتوای آن نیاز به ذکر منبع دارد. باید دید ChatGPT چگونه از محتوای این پلتفرم استفاده خواهد کرد.