اینستاگرام اکنون به کاربران خود اجازه می دهد تا ویدیوهای Rails را تماشا کنند (با اينكه) حساب های عمومی برای استفاده خارج از برنامه، دانلود TikTok به عنوان رقیب اصلی اینستاگرام، مدت‌هاست که به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه را با واترمارک دانلود کنند.

به گزارش TechCrunch، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد که کاربران مستقر در ایالات متحده اکنون می توانند Rails را دانلود کنند. برای این کار ابتدا باید روی نماد اشتراک گذاری پست کلیک کرده و سپس گزینه دانلود را انتخاب کنید.

البته همانطور که موساری اشاره می کند، فقط ریل برای اکانت های عمومی قابل دانلود است و البته صاحبان اکانت های عمومی می توانند امکان دانلود ریل های خود را غیرفعال کنند.

دانلود ریل اینستاگرام

اگرچه رئیس اینستاگرام به وجود واترمارک روی محتوای دانلود شده اشاره ای نکرده است، اما با توجه به تصویر ارسالی این ویژگی، ظاهرا علاوه بر لوگوی اینستاگرام، نام اکانت کاربری نیز روی ویدیوهای دانلود شده قرار گرفته است. ویدیوهای دانلود شده از TikTok نیز چنین واترمارکی دارند. همچنین لازم به ذکر است که اینستاگرام همیشه به کاربران این امکان را داده است که حلقه های خود را بدون واترمارک از طریق تب Drafts دانلود کنند.

اخیرا متا توجه زیادی به Reels برای افزایش رشد و درآمد خود داشته است. مدیرعامل این شرکت، مارک زاکربرگ، در طول تماس سه ماهه اول سال 2023 خود گفت که به لطف توصیه های مبتنی بر هوش مصنوعی Rails، زمان صرف شده توسط کاربران در اینستاگرام 24 درصد افزایش یافته است.

به تازگی اینستاگرام از قابلیت مهم دیگری به نام Channels برای تمامی کاربران خود رونمایی کرده است. درست مانند واتس اپ که چندی پیش به این قابلیت مجهز شد، در کانال های اینستاگرام نیز می توان برای به اشتراک گذاری سریع پیام ها با سایر کاربران استفاده کرد.