هفته گذشته هوآوی سری گوشی های هوشمند Pura 70 را معرفی کرد که ظاهرا غول چینی به آن امید زیادی دارد و می خواهد تا پایان سال 2024 بیش از 10 میلیون دستگاه بفروشد. اکنون ویدیوی کالبد شکافی بزرگترین عضو این خانواده یعنی. Huawei Pura 70 Ultra منتشر شده است که اجزای داخلی آن، از جمله سنسور دوربین متفاوت آن را نشان می دهد.

همانطور که در معرفی سری Pura 70 اشاره شد، یکی از مهم ترین جنبه های این خانواده گوشی، استفاده از زبان طراحی جدید هواوی با نام “Vane Design” است. به لطف این ویژگی، Pura 70 Ultra نیز دارای طراحی شیک و جذابی است که شامل یک قاب نسبتا باریک در اطراف صفحه نمایش و آرایش مثلثی دوربین است. با این حال، این دستگاه کمی سنگین است و 232 گرم وزن دارد که حتی کمی بیشتر از آیفون 14 پرو مکس است.

کالبد شکافی Huawei Pura 70 Ultra

در مورد Huawei Pura 70 Ultra، یکی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه دوربین اصلی خلاقانه با مکانیزم جمع شدنی است. با استفاده از این ویژگی، زمانی که دوربین استفاده نمی‌شود، لنز آن با مجموعه دوربین پشتی هماهنگ می‌شود. همانطور که در ویدیوی پارگی ذکر شد، این مکانیسم نه تنها از سنسور دوربین در برابر خط و خش محافظت می کند، بلکه به هواوی اجازه می دهد تا یک سنسور بزرگتر را در فضای نسبتاً تنگ قرار دهد.

نکته قابل توجه دیگر این است که مکانیزم دوربین این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. Pura 70 Ultra اولین گوشی است که از چنین طراحی دوربین خلاقانه ای استفاده می کند.

Huawei Pura 70 Ultra از تراشه پرچمدار Kirin 9010 استفاده می کند، با توجه به عملکرد این تراشه در بنچمارک ها، اگرچه انتظار می رود Kirin 9010 در سطح پرچمدار عمل کند، اما بیشتر با تراشه هایی مانند Snapdragon 888 و Dimension 8200 برابری می کند.

البته عملکرد آن در مقایسه با Kirin 9000s که در Huawei Mate 60 استفاده شده بود بهبود یافته است. مکانیزم خنک کننده اتاق بخار هواوی (VC) یکی دیگر از جنبه های قابل توجه این دستگاه است که در ویدیوی بالا قابل مشاهده است.

در حالی که این مکانیسم شبیه به VC های معمولی آلیاژ مس است، ویدئوی کالبد شکافی نشان می دهد که به طور قابل توجهی سبک تر و نازک تر است. بنابراین می توان ادعا کرد که هواوی ممکن است از یک ماده کامپوزیت برای خنک کردن محفظه بخار دستگاه خود استفاده کرده باشد که از نظر هدایت حرارتی بسیار خوب عمل می کند.