اپل در کنفرانس WWDC 2023 در مورد تراشه قدرتمند M2 Ultra افشا شده در طول ارائه، اپل ادعا کرد که M2 Ultra، به ترتیب، دارای 20 و 30 درصد عملکرد بهتر در CPU و کارهای مربوط به گرافیک. اکنون این تراشه به دست تحلیلگران رسیده و بررسی آنها نتایج قابل توجهی را برای تراشه اپل به همراه دارد.

نسخه جدید مک استودیو با تراشه M2 Ultra در اختیار تحلیلگران از جمله لوک میانی قرار گرفته است تا بتوانند عملکرد تراشه اپل را آزمایش کنند. طبق ویدیوی منتشر شده توسط «میدلوک»، در بنچمارک Cinebench، تراشه جدید اپل از نظر عملکرد 95 درصد بهتر از M2 Max است.

عملکرد بازی M2 Ultra

میانی در ادامه بررسی خود، عملکرد M2 Ultra در بازی Rise of the Tomb Raider را با وضوح 1440p تست کرد و در این تست، تراشه جدید اپل تنها 12 درصد از M2 Max برتری داشت. به گفته وی، دلیل این امر می تواند محدودیت های پردازنده باشد که به تراشه اجازه نمی دهد از تمام 76 هسته گرافیکی خود به طور کامل استفاده کند.

در نهایت تراشه اپل از نظر رندر و دریافت خروجی از Final Cut Pro تست شد. در این آزمایش، M2 Ultra توانست یک ویدیوی 15 دقیقه ای 4K را در 4 دقیقه ارائه دهد، تقریبا یک دقیقه سریعتر از نسخه قبلی خود. با این حال، M2 Ultra در هنگام گرفتن خروجی بسیار بهتر عمل کرد. در حالی که M2 Max برای خروجی این ویدیو 12 دقیقه و 30 ثانیه طول می کشد، M2 Ultra این کار را در 8 دقیقه انجام می دهد.

به طور کلی، به نظر می رسد عملکرد M2 Ultra به وعده ها و تبلیغات اپل عمل می کند. با وجود شکست در برخی سناریوهای خاص، این تراشه چندین برابر بهتر از M2 Max عمل می کند. M2 Ultra احتمالا آخرین نسخه از تراشه های خانواده M2 اپل خواهد بود. زیرا این شرکت در حال حاضر در مرحله تست M3 است که ممکن است تا قبل از پایان سال جاری شاهد آن در برخی محصولات جدید باشیم.