البته پیشرفت تکنولوژی شامل هدست و هندزفری می شود و این روزها شاهد هدست ها و هندزفری های برندهای معروف و ناشناخته هستیم که به فناوری کاربردی مجهز شده اند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین فناوری هایی که امروزه در انواع هندزفری بلوتوث و هدست های سیمی و بلوتوثی استفاده می شود، فناوری حذف نویز است. در این مقاله قصد داریم به ساده ترین شکل ممکن به سوال حذف نویز چیست پاسخ دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

کاهش نویز چیست؟

حذف نویز نوعی فناوری است که در میکروفون ها و بلندگوها استفاده می شود. این فناوری باعث می شود تا صدا و صدای محیط برای هدفون و کاربر هندزفری بلند شود و در نهایت خالص ترین و واضح ترین صدای ممکن به گوش او منتقل شود.

حذف نویز ایرپاد چیست؟ خرید دستگاه حذف نویز هندزفری به چه کسانی توصیه می شود؟

اگر در محیط شلوغ کار می کنید؛ اما برای تمرکز نیاز به سکوت دارید، خرید یک هندزفری با حذف نویز ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد. بهترین مثال برای سوال “حذف نویز چیست؟” شما باید تصور کنید که از صحبت کردن یا موسیقی اطراف خود خسته شده اید و می خواهید به محتوای مورد نظر خود گوش دهید، بنابراین هندزفری حذف نویز خود را در گوش خود قرار دهید و از شر صدای اطراف خلاص شوید.

در واقع، اگر از گوش دادن به موسیقی، پادکست یا صحبت تلفنی با اطرافیان خود لذت می برید. اما همیشه تنها نیستید و در جاده‌های شلوغ سفر می‌کنید، می‌توانید هدفون‌های هندزفری یا حذف نویز بخرید تا آرامش و سکوت را به گوش‌هایتان برسانید و برای مدتی از شر صدای بیرون خلاص شوید.

چند نوع فناوری حذف نویز وجود دارد؟

فناوری لغو صدای فراگیر می تواند بخشی از میکروفون و بلندگو باشد. به همین دلیل در حال حاضر 2 نوع فناوری کاهش نویز وجود دارد. برای از بین بردن صدای محیط در داخل هدست و هندزفری از تکنولوژی ENC و ANC استفاده می شود که ENC در میکروفون و ANC در اسپیکر قرار می گیرد.

تکنولوژی ENC

فناوری حذف نویز محیطی یک فناوری کاربردی و مفید است که کیفیت تماس های شما را بهبود می بخشد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که در حین مکالمه هندزفری تمام نویزهای اطراف خود را خاموش کنید و تنها صدای شما به گوش مخاطبان برسد. این فناوری برای افرادی که دائماً درگیر جلسات صوتی و تصویری و گفتگوهای پشت سر هم هستند، یک ویژگی بسیار ضروری محسوب می شود. در واقع شما متوجه فناوری ENC نمی شوید و این ویژگی برای گوش مخاطب مهم است.

تکنولوژی ANC

فناوری حذف نویز فعال برای حذف نویز اطراف فرد با استفاده از هندزفری استفاده می شود. برای برخی از دستگاه‌های هندزفری، می‌توانید ANC را روشن یا خاموش کنید. اما برای دسته های دیگر این ویژگی همیشه به صورت خودکار روشن است. هنگام استفاده از هندزفری با ANC، فقط صدای موسیقی یا محتوای در حال پخش را می شنوید و هر چه کیفیت هندزفری بهتر باشد، صدای کمتری از محیط اطراف به گوش شما می رسد. بنابراین هندزفری با ANC می تواند تاثیر زیادی در ایجاد تمرکز و سکوت برای شما داشته باشد.

نگاهی به فناوری جدید هدست و هندزفری

فناوری حذف نویز تنها فناوری مورد استفاده در هدست ها و هندزفری ها نیست و در هنگام خرید هندزفری های بلوتوث و مطالعه مشخصات آن ها قطعا با امکانات بیشتری نسبت به anc و enc آشنا خواهید شد که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم. این بخش.

فناوری هندزفری بلوتوث TWS

اگر تا به حال یک هندزفری بلوتوث با بلندگوهای استریو خریداری کرده اید، احتمالاً متوجه نام TWS شده اید. فناوری True Wireless Stereo باعث می شود که گوشی ها یا هدفون های هر هندزفری بلوتوثی بدون نیاز به اتصال کابلی به یکدیگر متصل شوند و صدا را در حالت استریو بین دو هدفون درست مانند یک بلندگوی بلوتوث به گردش در می آورد و به آن گوش می دهد. موسیقی با کیفیت بالا این فناوری مبتنی بر بلوتوث است و حضور آن تجربه جدیدی را هنگام گوش دادن به موسیقی به ارمغان می آورد.

مزایای هندزفری TWS

  • بدون نیاز به کابل برای هماهنگی بین 2 جوانه
  • عملکرد جداگانه هر یک از جوانه ها با فاصله زیاد از یکدیگر
  • اتصال سریع و آسان
  • پخش استریو

فناوری شفافیت

فناوری شفافیت دقیقاً برعکس فناوری ANC است و با فعال کردن آن می‌توانید به موسیقی گوش دهید و صدای اطراف را همزمان در دسترس داشته باشید. این حالت معمولا در یک محیط کاری یا در محیطی استفاده می شود که باید به اتفاقات اطراف خود توجه کنید. در واقع شفافیت حالتی است که بهتر از ANC خاموش است و صدای محیط را به نویز ضعیف تبدیل می کند. با روشن بودن شفافیت، می‌توانید صدای محیط و صدای موسیقی را به طور همزمان متعادل کنید.

انواع هندزفری با کاهش نویز

  • مدل بی سیم Samsung Galaxy Buds 2 Pro
  • هندزفری بی سیم Samsung Galaxy Buds 2
  • مدل هندزفری بلوتوث Samsung Galaxy Buds FE
  • مدل بی سیم Apple AirPods Pro 2
  • هندزفری بلوتوث اپل مدل AirPods Pro 2nd Generation 2023
  • هدفون بی سیم Apple AirPods Max
  • هدفون بی سیم QCY مدل H3
  • هندزفری بلوتوث QCY مدل T13 ANC 2
  • هندزفری بلوتوث Anker مدل Soundcore Liberty 4 NC A3947
  • هدفون بی سیم Anker Soundcore Q20i A3004
  • هندزفری بلوتوث هیلو W1 ANC
  • هندزفری بی سیم هیلو مدل X1 pro
  • مدل کیف دستی هندزفری بی سیم هیلو

خرید هندزفری بلوتوث از تکنولایف

اگر به فکر خرید هندزفری بلوتوثی هستید، می توانید این کار را از وب سایت تکنولایف انجام دهید. برندهای مختلفی مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی، QCW، Anker، هیلو و غیره. با ساخت انواع هدست بلوتوث و هندزفری، شرکت تکنولایف با درج تمامی مشخصات آن ها در سایت، اطلاعات کافی در مورد محصول مدنظر شما در اختیار شما قرار می دهد تا بهترین خرید را تجربه کنید.

به این پست امتیاز دهید