گوشی تاشو Pixel Fold گوگل که در ماه می معرفی شد، چند روز پیش به طور رسمی وارد بازار شد. حال در این فاصله کوتاه گزارش هایی از صفحه نمایش شکسته و درد می کند این دستگاه عرضه شده است.

ران آمادئو، ویرایشگر نقد Ars Technica از جمله کسانی است که با مشکل صفحه نمایش پیکسل فولد مواجه شده است. او در گزارش خود توضیح می دهد که احتمالاً مقداری زباله وارد محفظه کوچک بین محافظ صفحه نمایش داخلی و قاب ها شده و پس از بسته شدن دستگاه به پنل آسیب رسانده است.

علاوه بر این، یکی از کاربران Reddit نیز به وجود فرورفتگی‌های کوچک در همان ناحیه از نمایشگر داخلی پیکسل فولد اشاره کرده است. یکی دیگر از خریداران گوشی تاشو گوگل نیز خراش (تصویر بالا) روی محافظ صفحه نمایش داخلی دستگاه را گزارش کرده است.

مشکلات Pixel Fold به همین جا ختم نمی‌شود و کاربر دیگری خط صورتی روشن (تصویر زیر) را در سراسر صفحه نمایش داخلی گزارش می‌دهد که احتمالاً توسط بخش گارانتی Google پوشش داده می‌شود.

پاسخ گوگل به Pixel Fold در حال خراب شدن است

الکس موریکونی سخنگوی گوگل در مورد این مسائل به وب سایت Verge توضیح داد:

توصیه می کنیم افرادی که این نوع مشکلات را تجربه کرده اند با پشتیبانی تماس بگیرند تا مشکل خود را بررسی کنند.

گوگل همچنین کیت های تعمیر صفحه نمایش iFixit را در صورت نیاز به کاربران قدرتمند ارائه می دهد.

البته Pixel Fold تنها گوشی تاشوی نیست که با این گزارش ها روبرو می شود. دارندگان گلکسی زد فولد و زد فلیپ نیز مشکلاتی مانند ترک خوردن صفحه نمایش دستگاه و عملکرد نادرست لولاهای آن را گزارش کرده اند.

با توجه به اینکه گوشی‌های تاشو دستگاه‌های حساسی هستند، توصیه می‌شود قبل از اقدام به تعمیر آن‌ها، نسخه پشتیبانی آن را بررسی کنید و در استفاده از آن‌ها در محیط‌های پر گرد و غبار بسیار مراقب باشید.