طبق گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد به طور انحصاری از نسل سوم تراشه اسنپدراگون 8 در گوشی‌های تاشوی 2024 خود، گلکسی زد فولد 6 و گلکسی فلیپ 6 استفاده کند.

پیش از این تصور می شد سامسونگ از تراشه اگزینوس در برخی از مدل های گلکسی زد فلیپ استفاده کند. با این حال، از اولین نسل گوشی های تاشو، سامسونگ به طور انحصاری از تراشه های کوالکام استفاده کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که استفاده از اگزینوس به جای اسنپدراگون، حداقل در یک مدل تاشو، به دلیل چرخه تولید برای سامسونگ گران تمام خواهد شد. بدیهی است که استفاده از اگزینوس تنها زمانی برای سامسونگ مفید و سودآور است که حجم تولید به اندازه سری S باشد.

استراتژی تراشه سامسونگ در چند سال گذشته دائما در حال تغییر بوده است. برای چندین سال، سامسونگ بسته به منطقه عرضه، از Exynos یا Snapdragon در سری پرچمداران خود استفاده کرده است. اما در سری گلکسی اس 23، سامسونگ قراردادی با کوالکام برای عرضه اسنپدراگون در سراسر جهان امضا کرد.

سرانجام، یک سال بعد، سامسونگ نسخه اگزینوس را دوباره در برخی مناطق سری گلکسی اس 24 عرضه کرد. با این حال، Galaxy S24 Ultra به طور انحصاری با Snapdragon 8 Gen 3 عرضه می شود. ناگفته نماند که تغییر در تراشه منجر به تفاوت قیمت گوشی های سامسونگ در مناطق مختلف می شود.