سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، اخیرا گفت که مدل GPT-5 می تواند به عنوان یک “مغز مجازی” عمل کند. این مدل با تفکر عمیق تری قادر به انجام کارهای بسیار پیچیده تری نسبت به مدل های فعلی این شرکت خواهد بود. آلتمن همچنین اعلام کرد که این مدل می تواند با نامی کاملا متفاوت ارائه شود.

به گزارش گیزچینا، سام آلتمن در مصاحبه ای با لوگان بارتلت از Redpoint در مورد مدل GPT-4o و چشم انداز OpenAI صحبت کرد. آلتمن می‌گوید که ایجاد GPT-4o نتیجه یک تصمیم عجولانه نبود، بلکه نتیجه سال‌ها توسعه و تحقیق فناوری بود. در واقع، این هوش مصنوعی پیشرفته رویکرد و تعهد OpenAI را به پیش بردن مرزهای کاری که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد را نشان می دهد.

به گفته آلتمن، با پیشرفت هوش مصنوعی، مصرف کنندگان به طور فزاینده ای تمایل به تعاملات واقعی تر و انسانی خواهند داشت. این دیدگاه همچنین بر تعامل پیچیده بین فناوری و احساسات انسانی تأکید می کند.

هوش مصنوعی GPT-5 به عنوان یک مغز مجازی

سم آلتمن GPT-5 را یک تغییر پارادایم در تکامل هوش مصنوعی می نامد. این مدل می‌تواند به عنوان یک مغز مجازی با توانایی‌های تفکر عمیق‌تر به کاربران در کارهای بی‌شماری کمک کند. برخلاف مدل‌های قبلی، انتظار می‌رود GPT-5 تجربه‌ای منحصربه‌فرد و متحول کننده ارائه کند و احتمالاً مفهوم مدل‌های هوش مصنوعی را دوباره تعریف کند.

اگرچه از GPT-1 تا GPT-4، OpenAI سنت نامگذاری عددی خود را دنبال کرده است، اما به گفته آلتمن، ممکن است مدل GPT-5 با نام دیگری وارد بازار شود. سام آلتمن اطلاعات زیادی در مورد این مدل فاش نکرد، اما تاکید کرد که بسیار خاص و هوشمندتر خواهد بود.

OpenAI به تازگی آخرین مدل خود، GPT-4o را معرفی کرده است که به دلیل توانایی آن در درک صدا و تصویر بسیار قابل توجه است. شما می توانید از این چت بات به صورت رایگان استفاده کنید، اما کاربران پولی می توانند روزانه پنج برابر بیشتر درخواست به این مدل هوش مصنوعی ارسال کنند.