یکی از قالب‌های تبلیغاتی جدیدی که گوگل امروز اعلام کرد، به برندها اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاهی را که ساخته‌اند یا سازندگان را برای ساختن آنها استخدام کرده‌اند، به تبلیغات جستجوی Google خود پیوند دهند. خلاصه‌های متنی کلیپ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در زیر گنجانده می‌شود. مادریگال گفت: “من سه ژنرال Z در خانه دارم و با تماشای خرید آنها، بسیار مبتنی بر ویدئو است.”

گوگل همچنین ابزاری را منتشر کرد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تصاویر کاملاً جدید محصول تولید شده توسط هوش مصنوعی را بر اساس عکس‌های کمپین‌های بازاریابی قبلی و عکس‌هایی که هویت برندشان را نشان می‌دهند، ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک برند کالاهای خانگی ممکن است عکس یکی از شمع های خود و تصویری از یک ساحل را آپلود کند، سپس از گوگل بخواهد “شمع را در ساحلی که شبیه این است، زیر چند درخت نخل قرار دهد.”

شانون اسمیت، موسس یک شرکت عطر و مراقبت از بدن به نام A Girl's Gotta Spa، گفت که استفاده از ابزارهای تصویربرداری هوش مصنوعی گوگل را از سال گذشته زمانی که شرکت برای اولین بار شروع به انتشار آنها به عنوان یک نرم افزار به نام Product Studio کرد، آغاز کرد. در ابتدا، گوگل فقط به بازاریابان اجازه داد تا پس‌زمینه عکس‌های محصول موجود را تغییر دهند و تنظیمات کوچکی مانند افزایش وضوح را انجام دهند.

اسمیت می‌گوید: «این با دشواری حفظ کانال‌های اجتماعی ما با عکاسی حرفه‌ای مصادف شد، و با محدودتر شدن شرایط مالی، تصمیم گرفتم آن را به تصویر بکشم. او از آن برای تولید تصاویر برای استفاده در رسانه های اجتماعی، در یک خبرنامه ایمیلی و در فروشگاه آمازون خود استفاده می کند. (گوگل اسمیت را به WIRED متصل کرد تا درباره تجربه او با محصولات هوش مصنوعی صحبت کند.)

اسمیت گفت ابزارهای هوش مصنوعی گوگل در زمان صرفه جویی می کنند و با ادامه استفاده از آنها بهتر شده اند. او توضیح داد: «اعتراف می‌کنم، اگر تصاویری بدون سایه یا انعکاس ایجاد کند یا یک شی ناشناس در عکس داشته باشد، در ابتدا ناامید شدم. “من متوجه شدم که با ارائه بازخورد در مورد هر تصویر، این مشکلات شروع به حل شدن کردند.”

گوگل در تلاش است تا به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا بدون صرف زمان و بودجه زیادی برای طراحان گرافیک، عکاسان، طراحان صحنه و مدل‌ها، تصاویر جذابی خلق کنند. ممکن است این خبر خوبی برای این کارگران نباشد و اگر تصاویر محصول دقیق نباشد، خریداران ممکن است ناامید شوند. اما گوگل امیدوار است که تصاویر هوش مصنوعی تبلیغات را جذاب تر کند و کلیک های بیشتری را جذب کند و درآمد آن را افزایش دهد.

با این حال، این شرکت و رقبای آن ممکن است به سادگی به خرده فروشان کمک کنند تا از پرداخت هزینه برای نرم افزارهای گران قیمت مانند فتوشاپ یا هزینه های زیادی برای خدمات خلاقانه خودداری کنند. مشخص نیست چه تعداد از مشتریان لزوماً مجبور به تبلیغ بیشتر خواهند شد. اسمیت گفت که شرکت او علیرغم اینکه چقدر برای Product Studio ارزش قائل است، تبلیغاتی در گوگل نمی خرد.

تبلیغات تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور فزاینده ای به بخشی دائمی از اینترنت تبدیل می شود. در اوایل این ماه، متا به تبلیغ‌کنندگان فیس‌بوک و اینستاگرام این امکان را داد که با استفاده از هوش مصنوعی، نسخه‌های جدیدی از عکس‌های محصول موجود را تولید کنند، پس از آن که قبلاً تنها پس‌زمینه‌های تولید شده با هوش مصنوعی را ارائه می‌داد. متا و گوگل همچنین به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا نسخه‌های بازاریابی برای تبلیغات خود تولید کنند.

آمازون پاییز گذشته یک تولید کننده تصویر بتا مشابه را معرفی کرد که می تواند پس زمینه عکس های محصول را نیز ایجاد کند. به جای تبلیغات یک شلنگ باغچه بر روی یک پس‌زمینه سفید ساده، به برندها اجازه می‌دهد تا مثلاً صحنه‌ای از حیاط خلوت با باغ و درختان را بدون کثیفی واقعی خلق کنند.

سوال پیش رو این است که آیا اگر کاربران در وهله اول متوجه تبلیغات تولید شده توسط هوش مصنوعی شوند، آنها را بی ارزش می دانند؟ برخی از برندهای مد، از جمله Levi's و خیاط Selkie، پس از اعلام اینکه در حال آزمایش با هوش مصنوعی هستند، با واکنش منفی مشتریان روبرو شده اند. اما برای بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر تجارت الکترونیک، مزایای بالقوه استفاده از هوش مصنوعی ممکن است از خطرات آن بیشتر باشد.

بیایید با آن روبرو شویم، کسب و کارهای کوچک مانند خانه ای از کارت ها از هم می پاشند. اسمیت گفت: ما به سختی می‌مانیم. “این به من کمک کرد تا از نظر بصری در ذهن مشتریان و مشتریان بالقوه باشم. مطمئنم که زیبایی شناسی من افت می کرد وگرنه بسیاری از کانال های اجتماعی را بدون این گزینه رها می کردم.”