آیا می‌توان از کامپیوتر مشاوره دریافت کرد؟ پاسخ به این سؤال مثبت است زیرا همین حالا هم ما بخش عمده‌ای از اطلاعات مورد نیاز روزانه‌ی خود را با جستجو در اینترنت ازطریق کامپیوتر به‌دست می‌آوریم.

اکنون دیپ‌مایند گوگل درحال توسعه‌ی ۲۱ ابزار مختلف مبتنی‌بر هوش مصنوعی با محوریت مشاوره‌ی زندگی، تدریس خصوصی و موارد دیگر است. این پروژه می‌تواند مهم‌ترین اقدامی باشد که نشان از افزایش اعتماد غول جستجوی اینترنت به سیستم‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مولد دارد.

اسنادی که نیویورک تایمز به‌دست آورده نشان می‌دهد دیپ‌مایند برای تبدیل چت‌بات‌های هوش مصنوعی به ابزارهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات مشاوره، چقدر تلاش کرده است. در یکی از درخواست‌های آزمایشی از ربات مشاور سؤال می‌شود چطور به دوستانمان بگوییم به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم جشن عروسی برگزار کنیم؟ موقعیت عجیبی است که از هوش مصنوعی بخواهیم به چنین سؤالاتی پاسخ دهد. به‌هرحال طبق گزارش‌ها، دیپ‌مایند سعی دارد پروژه‌ی جدیدش را از کاربردهای درمانی دور کند و جنبه‌ی عمومی‌تری به آن ببخشد.

عملکرد ارائه‌ی ایده در ربات مشاور دیپ‌مایند می‌تواند توصیه‌های مختلف را براساس موقعیت‌های خاص به کاربران ارائه دهد. قابلیت تدریس خصوصی این ابزار نیز می‌تواند برنامه‌هایی برای یادگیری مهارت‌های جدید ارائه دهد. بخش برنامه‌ریزی ربات نیز قادر است برنامه‌های غذایی، برنامه‌های بودجه‌بندی خانوار و موارد دیگر را ارائه کند.

گوگل با ScaleAI وارد همکاری شده و گفته می‌شود بیش‌از ۱۰۰ کارمند را با مدرک دکتری در رشته‌های مختلف برای توسعه‌ی هرچه سریع‌تر ربات مشاور به‌کار گرفته است. اگر با ScaleAI آشنایی ندارید، کار اصلی این استارتاپ تست و اعتبارسنجی سیستم‌های هوش مصنوعی است.