اگر هنوز برنامه را راه‌اندازی نکرده‌اید، پس از فعال‌سازی، Google Photos به‌طور خودکار از همه عکس‌ها و ویدیوهای شما در فضای ابری پشتیبان‌گیری می‌کند و به شما امکان می‌دهد از هر دستگاهی با اتصال اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید. در این بخش می‌توانید فضای ذخیره‌سازی حساب Google خود را بررسی و مدیریت کنید و کیفیت پشتیبان‌گیری را تغییر دهید. برای تغییر کیفیت پشتیبان گیری تصویر، Backup Quality را باز کرده و کیفیت مورد نظر را انتخاب کنید.

ویرایش با Google Photos

در چند سال گذشته، قابلیت ویرایش Google Photos بسیار قدرتمندتر از قبل شده است. می‌توانید از توصیه‌های هوش مصنوعی، برش، تاری پرتره، پاک‌کن جادویی، فوکوس رنگ، تنظیم روشنایی، کنتراست، HDR، نقطه سفید، سایه‌ها و اشباع، استفاده کنید و از فیلترهای داخلی برای اشتراک‌گذاری عکس‌های خود در اینستاگرام استفاده کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که همه ویژگی‌های ویرایش Google Photos برای حساب‌های رایگان در دسترس نیستند و برخی از ویژگی‌های ویرایش Google Photos، مانند حذف اشیاء ناخواسته از یک تصویر با Magic Erase، به اشتراک Google One نیاز دارند. بسیاری از این ویژگی‌ها، همراه با فضای ذخیره‌سازی نامحدود، به‌صورت رایگان برای کاربران پیکسل در دسترس هستند، اما سایر کاربران اندروید باید یک حساب Google One داشته باشند تا قفل فضای ذخیره‌سازی و ویژگی‌های ویرایش بیشتری را باز کنند.

سازماندهی هوشمند تصویر

Google Photos چندین ویژگی مختلف برای سازماندهی عکس ها ارائه می دهد. به عنوان مثال، می توانید آلبوم هایی را برای گروه بندی عکس های مرتبط ایجاد کنید یا از عملکرد جستجو برای یافتن عکس ها بر اساس کلمات کلیدی یا تاریخ های خاص استفاده کنید. علاوه بر این، Google Photos به‌طور خودکار عکس‌های مشابه را با استفاده از یادگیری ماشین گروه‌بندی می‌کند و پیدا کردن و سازمان‌دهی عکس‌های شما را آسان‌تر می‌کند.

هنگامی که مجموعه عکس خود را در Google Photos آپلود کردید، یادگیری ماشینی Google فعال می شود و می توانید کلاژهای آماده، تصاویر متحرک و پیشنهادات فیلم را در Google Photos ذخیره کنید. این ویژگی می‌تواند فایل‌ها را با شناسایی عناصر مشترک بین آن‌ها، مانند تاریخ، مکان، افراد، حیوانات خانگی و حتی جنبه‌های عمومی‌تر مانند آسمان یا زمین، با هم گروه‌بندی کند.

Google Photos به قدری هوشمند است که چهره ها را از روی تصاویر شخصی شما تشخیص می دهد و زمانی که نام شخصی را نام می برید می توانید به راحتی تمام عکس های مربوط به آن شخص را در قسمت جستجو ببینید. برای این کار کافی است به قسمت جستجوی گوگل فوتوز بروید تا همه افراد شناسایی شده را ببینید. سپس با انتخاب گزینه Add Name می توانید نام مورد نظر را وارد کنید. در این قسمت علاوه بر مشاهده تعداد عکس ها، می توانید آلبوم هایی برای اشتراک گذاری با این شخص ایجاد کنید. شخص مورد نظر باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشد.

در Google Photos به اشتراک بگذارید

وقتی صحبت از اشتراک‌گذاری یکپارچه می‌شود، Google Photos بهترین برنامه‌های گالری در فروشگاه Google Play را شکست می‌دهد. می‌توانید آلبوم‌هایی حاوی بهترین عکس‌ها ایجاد کنید، دیگران را به همکاری دعوت کنید، مکالمه‌ای را در یک آلبوم شروع کنید، اشتراک‌گذاری پیوند را به منظور حفظ حریم خصوصی خاموش کنید و در نهایت اعلان‌های فعالیت‌های جدید را در آلبوم مشترک دریافت کنید.

برای به اشتراک گذاری مجموعه ای از تصاویر با دوستان خود، به اشتراک گذاری و سپس ایجاد یک آلبوم مشترک بروید. حال عنوان مورد نظر خود را در قسمت عنوان وارد کنید. اکنون عکس‌ها را به صورت دستی اضافه کنید یا روی انتخاب افراد و حیوانات خانگی ضربه بزنید تا یک آلبوم به‌روزرسانی خودکار ایجاد کنید و عکس‌ها را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید.