طبق اطلاعات ارائه‌شده در مجله‌ی بی‌بی‌سی فوکوس، رکورد قابل‌تایید فعلی برای طولانی‌ترین مدتی که یک انسان می‌تواند زندگی کند، ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز است.

اگرچه این امر چندان رایج نیست، اما همه ما درباره افرادی شنیده‌ایم که بیش از یک قرن زندگی کرده‌اند. اما آیا واقعا می‌توانیم حد نهایی امید به زندگی انسان را شناسایی کنیم؟

نظر کارشناسان درباره حد نهایی امید به زندگی انسان متفاوت است. برخی می‌گویند به خاطر نوآوری‌های پزشکی مدرن، انسان معمولی می‌تواند انتظار داشته باشند ۸۰ تا ۹۰ سال زندگی کند. دیگران تخمین می‌زنند ژنوم ما طوری برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند تا ۱۱۵ سالگی ما را زنده نگه دارد.

بیشتر بخوانید

ژوآو پدرو د ماگالهیس، دانشمندی از دانشگاه بیرمنگام انگلستان ژنوم حیوانات دیگری را بررسی کرد که به خاطر عمر نسبتا طولانی خود معروف هستند (مانند موش‌های حفار برهنه و نهنگ‌های قطبی) و به این نتیجه رسید که انسان با اصلاحات ژنتیکی که عملکردهای سلولی مسئول تنظیم پیری را هدف قرار می‌دهند، می‌تواند تا هزار سال زندگی کند.

در همین حال، پژوهشی که سال ۲۰۲۳ در مجله‌ی PLoS One منتشر شد، سوابق مرگ‌ومیر ۱۹ کشور پردرآمد را برررسی کرد و به این نتیجه رسید که حداکثر طول عمر افراد معمولی در طول دهه‌ها درحال افزایش است و علت آن تا حدی فناوری‌های جدید نجات‌دهنده زندگی است.

گرانش چگونه عمل می کند؟