با ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، مشتریان دیگر مجبور نیستند برای انجام کلیه خدمات بانکی مسافت طولانی را تا بانک طی کنند. امروزه بسیاری از بانک ها هستند که حتی بدون نیاز به حضور مشتری در شعب به ارائه خدماتی مانند افتتاح حساب می پردازند. اما بسیاری از تراکنش های بانکی به دلایلی مانند احراز هویت، حضور مشتری در بانک را ملزم می کند.

علیرغم پیشرفت‌هایی که سیستم‌های بانکی در سال‌های اخیر داشته‌اند، مشتریان همچنان ملزم هستند برای احراز هویت و انجام برخی وظایف به بانک مراجعه کنند. در غیر این صورت قادر به انجام خدمات مورد نظر نخواهند بود. زیرا تایید هویت واقعی مشتری موضوع مهمی در انجام امور بانکی به ویژه در انتقال و نقل و انتقال وجوه سنگین تلقی می شود و تاکنون فقط به صورت حضوری امکان پذیر بود.

بانک ملت به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات ویدیو بانکی کشور، با هدف افزایش رضایت مشتریان و کاهش حجم عملیات شعبه ها، در نظر گرفته است. بر این اساس، مشتریان محترم بانک ملت می توانند ضمن حفظ تعامل انسانی با بانکداران، با ورود به اپلیکیشن مگابانک، با این افراد گفتگوی تصویری داشته و بدون نیاز به مراجعه حضوری، امور بانکی آنان را پیگیری کنند. در ادامه مقاله به معرفی ویدیوبانک بانک ملت و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

ویدئو بانک؛ ایده ای جدید برای افزایش رضایت مشتری

ایده بانکداری تصویری برای مدت طولانی در کشورهای دیگر اجرا شده است. اما در ایران تاکنون تمامی خدمات بانکی مبتنی بر خدمات الکترونیکی است و بانک های زیادی هستند که همچنان مشتریان را ملزم به حضور در بانک برای افتتاح حساب و انجام عملیات بانکی می کنند. دلیل این امر می تواند تایید هویت مشتریان باشد و دلیل اصلی تحقق ایده بانکداری تصویری دقیقا همین مشکل است.

همچنین لازم به ذکر است که برخی از بانک ها نیز مشتریان خود را از خدمات ویدئوبانک بهره مند کرده اند. اما مشتریان برای استفاده از این خدمات باید به مکان های خاصی مراجعه کنند که تفاوت چندانی با حضور در بانک ندارد.

بخش قابل توجهی از معاملات روزانه شعب بانک ملت انتقال پول داخلی، حواله وجه ساتنا، مرجع پیدا شد و افتتاح حساب بر این اساس، در حال حاضر خدمات اصلی ویدیوبانک بانک ملت بر موارد ذکر شده متمرکز بوده و متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری کلیه امور مربوط به حواله را انجام دهند. البته سرویس افتتاح حساب یکی از مواردی است که در آینده از طریق اپلیکیشن در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

ارتباط تصویری با کارشناسان بانک ملت در حال حاضر فقط در اختیار مشتریان «ارزشمند» است. اما در آینده و با امید به استقبال متقاضیان، تمامی مشتریان می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مزایای ویدئوبانک بانک ملت

یکی از مهمترین مزیت های ویدئوبانک بانک ملت، امکان حفظ ارتباط انسانی و در عین حال حذف ارجاعات شخصی است. مشتریان بانک می توانند در مدت زمان کوتاهی بدون نیاز به گذراندن چندین ساعت حضوری در بانک، با کارمندان بانک تماس تصویری داشته باشند و مسائل مالی را پیگیری کنند.

مشتریان می توانند در هر زمانی از شبانه روز بر امور بانکی خود نظارت داشته باشند

نکته دوم افزایش تعامل با مشتریان پس از ساعت کاری است تا داوطلبان بتوانند در هر زمانی از شبانه روز با کارمندان بانک تعامل داشته باشند. البته با توجه به مشکلاتی که در راه اندازی اولیه ایده های مهمی مانند ویدئو بانک به وجود می آید، امکان برقراری ارتباط در خارج از ساعات کاری یکی از مواردی است که در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

از آنجایی که تمام عملیات بانکی را نمی توان به صورت تلفنی یا با خدمات الکترونیکی انجام داد، ویدئوبانک به مشتریان این امکان را می دهد که با کارمندان بانک در تماس باشند و مشاوره لازم را دریافت کنند.

آخرین و شاید مهم ترین مزیت ویدیو بانک به تضمین هویت واقعی مشتری برمی گردد که کمی پیشتر به آن اشاره کردیم. پس از برقراری تماس تصویری و مشاهده مستقیم مشتری، کارکنان می توانند هویت واقعی آنها را تایید کنند.

نحوه استفاده از ویدئوبانک بانک ملت

برای استفاده از خدمات ویدیو بانک باید آخرین نسخه اپلیکیشن مگابانک را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. همه کاربران می توانند گزینه بانکداری ویدیویی را مشاهده کنند. اما در حال حاضر تنها مشتریان ویژه بانک ملت می توانند از خدمات فوق استفاده کنند.

  • شماره تلفن و کد کشور خود را وارد کنید، شرایط و ضوابط را بپذیرید و به صفحه بعد بروید. بانک ملت کد تایید را از طریق پیامک برای شما ارسال می کند. به محض وارد کردن کد وارد صفحه اصلی مگابانک می شوید.