اعتبار خرید کالا یکی از تسهیلاتی است که بانک ها و برخی بسترها برای خرید کالای خانگی یا دیجیتال از فروشگاه ارائه می دهند. سقف این تسهیلات در سال گذشته بسته به شرایط هر بانک 200 میلیون تومان اعلام شد. طبق بخشنامه بانک مرکزی این تسهیلات باید به صورت کارت اعتباری باشد.

شرایط اخذ این وام ها برای مثال با وام زوجیت یا وام سپرده مسکن متفاوت است. با این وام ها باید اجناس را از فروشگاه های مورد توافق بانک ها خریداری کنید.

استفاده از این وام زمانی مناسب است که نیاز فوری به محصولی دارید اما نقدینگی موجود در حساب شما برای خرید آن کافی نیست. البته شرایط دریافت این وام ها آسان نیست. بسیاری از آنها نیاز به ضامن، گواهی کسر از حقوق یا ودیعه دارند و سود دریافت این وام ها کم نیست. همچنین بانک ها این وام ها را برای خرید لوازم خانگی ایرانی ارائه می دهند که به این معناست که محدودیت هایی برای خرید خواهید داشت.

ضمناً یکی از شرایط اخذ این وام در تمامی بانک ها این است که نتیجه اعتبارسنجی شما توسط بانک مرکزی مطلوب باشد و در این زمینه رتبه خوبی داشته باشید. در واقع اگر چک برگشتی یا بدهی غیر جاری نزد بانک ها دارید، نمی توانید از این وام استفاده کنید.

بخشی از این اعتبارات پس از مراجعه به فروشگاه ها و ثبت سفارش و ارائه پیش فاکتور برای خرید کالا به شما تعلق می گیرد.

علاوه بر این، بانک ها وام های دیگری با مبالغ کمتر و شرایط متفاوت ارائه می دهند.

در این مقاله انواع این وام ها را به همراه شرایط آنها ارائه می کنیم تا راحتتر تصمیم بگیرید که آیا به چنین وامی نیاز دارید یا خیر.