مشترکین اعتباری گاه به دلایل مختلف همچون نگرانی از پایان اعتبار در وسط مکالمه، هزینه کمتر برخی خدمات و… ترجیح می‌دهند تا سیم کارت خود را دائمی کنند. تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی با سه روش امکان‌پذیر است که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

مشترکین اعتباری با تبدیل شماره تلفن همراه به دائمی دیگر نگران شارژ حسابشان نیستند و می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. فروشگاه آنلاین همراه اول، اپلیکیشن همراه من یا دفاتر امور مشترکین همراه اول سه مسیری هستند که می‌توان از آنها برای تغییر سیم کارت استفاده کرد.

شرایط و هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول

آنطور که این اپراتور اعلام کرده هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی براساس شاخص‌های مصرفی مشترک تعیین می‌شود. مبلغی بین 50 تا 100 هزار تومان از مشترک دریافت می‌شود که 36 هزار تومان آن بابت تضمین پرداخت است. بایستی توجه داشت در زمان تغییر، سیم کارت اعتباری باید در شرایط فعال و نرمال باشد.

اگر سیم کارت اعتباری شما بسته فعالی داشته باشد و آن بسته روی سیم کارت‌های دائمی نیز ارائه شود، پس از تبدیل نیز باقی خواهد ماند. توجه کنید اعتبار هدیه، انواع شارژ اعم از شارژ فوق‌العاده، جوانان و بانوان و همچنین سرویس چتر اضطراری و… به شماره تلفن همراه دائمی منتقل نمی‌شود.

لازم به تأکید است که با تبدیل سیم کارت، شماره شما تغییری نخواهد کرد و از این بابت نگران نباشید.

تبدیل سیم کارت از طریق فروشگاه آنلاین

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبدیل سیم کارت، مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول است. در این وبسایت از منوی بالای صفحه گزینه «تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی» را انتخاب کنید. در صفحه جدید بایستی شماره اعتباری خود که قصد تبدیل آن را دارید وارد کنید، سپس روی «دریافت رمز یکبار مصرف» کلیک کنید تا کد تأییدیه‌ای برایتان ارسال شود.

پس از درج رمز پیامک شده باید تیک موافقت با قوانین را بزنید تا درخواست شما برای تبدیل سیم کارت ثبت شود. توجه داشته باشید هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی در همین مرحله از شما دریافت می‌شود. در صورتی که اعتبار خط‌تان کافی نباشد، به درگاه بانکی منتقل خواهید شد.

آموزش تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول با همراه من

مشترکین این اپراتور با مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» می‌توانند سیم کارت خود را تبدیل کنند. این اپ را می‌توانید از فروشگاه‌های نرم‌افزاری مختلف دانلود کنید. پس از نصب و ورود به همراه من، به بخش خدمات بروید.

در صفحه جدید از منو «خدمات سیم‌کارت»، گزینه «تبدیل به دائمی» را انتخاب کنید. حال شماره تلفن‌های همراه اولی که به نام شما هست نمایش داده می‌شوند. خط اعتباری که قصد تبدیل آن به دائمی را دارید انتخاب و روی گزینه «مرحله بعد» بزنید. حال قوانین نمایش داده شده را به دقت بخوانید، سپس تیک موافقت را بزنید تا کلید «تبدیل سیم‌کارت» برایتان فعال شود. با کلیک روی این کلید می‌توانید درخواست خود برای تبدیل سیم کارتتان را نهایی کنید.

مراجعه حضوری

دو راهکاری که به شما معرفی کردیم نیازمند دسترسی به اینترنت است. همچنین افراد بایستی سطحی از دانش وبگردی را داشته باشند به همین دلیل برخی افراد مراجعه حضوری را ترجیح می‌دهند. برای اینکار مالک سیم کارت باید به همراه کارت ملی جدید و سیم کارت فعال به دفاتر امور مشترکین یا نمایندگی‌های همراه اول مراجعه کنند.

جمع‌بندی

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول را در این مطلب آموختیم و می‌توانید طبق هر روشی که برایتان آسان‌تر است اقدام کنید. توجه داشته باشید پس از تبدیل شماره همراه از اعتباری به دائمی، امکان تبدیل مجدد شماره تلفن همراه دائمی به اعتباری وجود ندارد.

با تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به دائمی، بسته خوش آمد 30 گیگابایت اینترنت هدیه 30 روزه به شما ارائه می‌شود.

سؤالات متداول کاربران

آیا با تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی، بسته‌های فعال از بین می‌روند؟

در صورتی که آن بسته با شماره تلفن همراه دائمی قابل ارائه باشد پس از تبدیل، به شماره تلفن همراه دائمی منتقل می‌شود.

سقف کارکرد پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی چقدر است؟

پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، سقف کارکرد خط حدود 91 هزار تومان است.