پس از شایعات مختلف در مورد دستگاه های تاشو اپل، کوپرتینویی اکنون حق اختراع یک صفحه نمایش تاشو خود ترمیم شونده را ثبت کرده است. پتنت مذکور در آیفون تاشو قابل استفاده است.

طبق گزارش Apple Insider، اپل حق اختراع صفحه نمایش تاشو خود ترمیم شونده را در اداره ثبت اختراع و تجارت ایالات متحده (USPTO) ثبت کرده است. از این صفحه نمایش می توان در دستگاه هایی مانند گوشی، لپ تاپ، نمایشگر، ساعت هوشمند و تبلت استفاده کرد.

مواد خود ترمیم شونده خراش ها و فرورفتگی های روی صفحه نمایش را التیام می بخشند و بنا به صلاحدید سازنده می توان آنها را در تمام یا قسمت های مختلف صفحه نمایش اعمال کرد. این مواد می توانند نمایشگر را بدون دخالت کاربر یا از طریق محرک های خارجی مانند گرما، نور و جریان الکتریکی تعمیر کنند.

مقالات مرتبط

اگر مدل تاشو آیفون مجهز به مواد خود ترمیم شونده باشد، این دستگاه اولین گوشی استفاده کننده از این فناوری نخواهد بود. زیرا ال جی در پنل پشتی گوشی های G Flex و G Flex 2 از مواد خود ترمیم شونده استفاده می کند.

به دلیل پلاستیکی بودن صفحات تاشو، استفاده از مواد خود ترمیم شونده در آنها می تواند تعداد خراش ها و فرورفتگی ها را کاهش دهد. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آیفون تاشو مجهز به این نوع نمایشگر باشد وجود ندارد.