الون ماسک در پاسخ به گزارش The Information که اتان نایتمحقق یادگیری ماشینی تسلا، به شرکت هوش مصنوعی xAI نقل مکان کرده است، اقدامی که پس از اولین تلاش OpenAI برای استخدام کارمندان تسلا انجام شد. «اتان قرار بود به OpenAI بپیوندد. بنابراین انتخاب او یا xAI یا شرکت آنها بود.”

ماسک یکی از بنیانگذاران اولیه OpenAI بود و در سال 2018 به دلیل اختلاف نظر بر سر مسیر این شرکت، آن را ترک کرد. حدود یک سال بعد، OpenAI اعلام کرد که یک بخش انتفاعی ایجاد خواهد کرد، که ظاهرا ماسک را ناراحت کرد. از آن زمان، ماسک تا حدودی با OpenAI مخالف بود.

جای تعجب نیست که OpenAI به دنبال جذب محققان از شرکت های متعلق به ایلان ماسک است. به خصوص با توجه به اینکه ماسک ظاهراً سعی کرده همین کار را انجام دهد.

ماسک همچنین گفت: آنها مهندسان تسلا را با ارائه دستمزدهای هنگفت استخدام کردند و متأسفانه در موارد معدودی موفق شدند.

مقالات مرتبط

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس پس از اصرار شایستگی های دیگر ایتان نایت، که “رهبر تیم بینایی کامپیوتر” در تسلا است، تا حدودی از کارمند خود انتقاد کرده است. ماسک پاسخ داد: «اتان بسیار با استعداد است. اما این عنوان اغراق آمیز خواهد بود.”

ماسک گفت: «سرعت توسعه تسلا در زمینه سیستم‌های خودران در حال افزایش است. جنگ استعدادهای هوش مصنوعی دیوانه‌کننده‌ترین جنگ استعدادی است که تا به حال دیده‌ام!»

از آنجایی که تسلا و xAI به دنبال استخدام کارشناسان هوش مصنوعی هستند، این دو شرکت اکنون در حال رقابت برای استعدادیابی هستند و اکنون یکی از آنها به طور رسمی دیگری را استخدام می کند.