بیل فوردیکی از قدیمی ترین افراد در صنعت خودرو و رئیس اجرایی هیئت مدیره فورد، در مصاحبه ای با CNN اعتراف کرد که چین در تولید خودروهای الکتریکی در مقایسه با ایالات متحده دست برتر را دارد. به گفته وی، آمریکا در حال حاضر نمی تواند در تولید خودروهای برقی با چین رقابت کند.

به گفته بیل فورد، خودروسازان چینی با سرعت بسیار بالایی توسعه یافته و بزرگتر شده اند. او می گوید وقتی رقابت از چین می آید، فورد باید بهترین باشد.

بیل فورد می‌گوید: «آنها ماشین را خیلی سریع ساختند و فرآیند تولید را در مقیاس بزرگ انجام دادند و اکنون در حال صادرات ماشین هستند. آنها اکنون اینجا نیستند. اما در نهایت آنها خواهند آمد و ما باید در آن زمان آماده باشیم. “الان در حال آماده شدن هستیم.”

به گزارش رویترز، چین توانسته است به کشوری شناخته شده برای پیشکسوتان صنعت خودرو تبدیل شود. ماه قبل، جیم فارلیمدیرعامل فورد گفت چینی ها رقیب اصلی این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی هستند. وی افزود که فورد برای شکست دادن رقبای چینی به یک برند منحصر به فرد یا قیمت پایین تر نیاز دارد.

در سال های اخیر، خودروسازان چینی محصولات هیجان انگیزی را برای علاقه مندان به خودروهای الکتریکی تولید کرده اند و به شدت با تسلا در بازار داخلی رقابت می کنند. امروزه استارت آپ هایی مانند NIO و Xpeng در حال عرضه خودروهای تمام الکتریکی بسیار جذاب هستند. زوج الون ماسک وی همچنین اذعان کرد که کارخانه تسلا در چین با کیفیت ترین خودروها را تولید می کند.