به شرطی که R2 بتواند واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۷٬۵۰۰ دلاری دولت برای خودروهای برقی شود، قیمت آن برای مشتریان از این هم وسوسه‌کننده‌تر می‌شود. خریداران علاقه‌مند می‌توانند از همین امروز با پرداخت ۱۰۰ دلار R2 را رزرو کنند؛ انتظار می‌رود تحویل خودروها در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

ریویان با وجود رونمایی از برنامه‌های تولید خودرو‌های نسل بعد، با چالشی حیاتی روبه‌رو است؛ ضرر این شرکت در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ به ۱٫۵۸ میلیارد دلار و در کل سال به ۵٫۴ میلیارد دلار رسید. درهمین حین، ریویان از تعدیل ۱۰ درصدی نیرو و تعطیلی کارخانه‌ی ایلینوی برای ارتقای خط تولید سری R1 خبر داد و به‌زودی کارخانه‌ی ۵ میلیارد دلاری خود در جورجیا را افتتاح می‌کند.

ریویان برای بقای خود، به تولید مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و مناسب برای طیف گسترده‌تری از جامعه نیاز دارد؛ درحال حاضر، وانت R1T این شرکت با قیمت پایه‌ی ‌۷۰ هزار دلار و شاسی‌بلند R1S با قیمت پایه‌ی ۷۶ هزار دلار عرضه می‌شوند.

بدیهی است که R2 به تنهایی نمی‌تواند ریویان را نجات دهد؛ اما قطعاً نقش مهمی در سرپا نگه داشتن این شرکت نوپای سازنده‌ی خودروهای برقی ایفا خواهد کرد.