اگر شارژرهای بی‌سیم در پارکینگ‌ها یا ایستگاه‌های کنونی تعبیه شوند، رانندگان برای شارژ خودروهای برقی به‌راحتی می‌توانند به محل پارک بروند. البته دستیابی به چنین شرایطی سال‌ها زمان نیاز دارد.

جاده‌هایی که قابلیت شارژ خودروهای برقی را دارند از سال‌ها قبل مورد توجه برخی کشورها قرار گرفته‌اند؛ اما استفاده از این فناوری هزینه‌ی بسیار بالایی دارد و نمی‌توان همه‌ی خیابان‌ها و جاده‌ها را به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز کرد و حداقل این اتفاق به‌زودی رخ نخواهد داد.

سرعت شارژ بی‌سیم خودروهای برقی چقدر است؟

سرعت شارژر خودروها با شارژرهای بی‌سیم بیشتر از چیزی است که احتمالاً تصور می‌کنید. اگر فرستنده و گیرنده‌ی شارژ القایی هر دو از ولتاژ بالا پشتیبانی کنند، در این شرایط سرعت شارژ بی‌سیم می‌تواند واقعاً زیاد باشد.

برخی شرکت‌ها از قبل کار روی فناوری شارژ بی‌سیم خودروهای برقی را آغاز کرده‌اند و این روند با موفقیت‌هایی همراه بوده است. درواقع تعدادی از این خودروسازان به سرعت شارژ چشمگیر ۲۰ کیلووات نیز رسیده‌اند که از نظر تئوری می‌تواند بسیار سریع‌تر شود.

البته هنوز سؤالات زیادی درمورد فناوری شارژ بی‌سیم خودروهای برقی وجود دارد که باید پاسخ داده شوند. باید دید تولید سیستم شارژ القایی خانگی چقدر هزینه خواهد داشت و آیا خودروسازان می‌توانند چنین سیستمی را با قیمت مناسب دراختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند؟

این احتمال وجود دارد که ایستگاه‌های شارژ بی‌سیم خودروهای برقی، هزینه‌ی ساخت بیشتری داشته باشند و باید دید این فناوری در آینده چه مسیری را طی خواهد کرد.