اکانت Digital Chat Station پستی در Weibo منتشر کرد که در آن مدعی شد که Dimensity 9400 می تواند از نظر IPC یا Instruction Per Clock Cycle بر نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام و A17 پرو اپل غلبه کند.

بهبود IPC به این معنی است که محاسبات بیشتری را در فرکانس ثابت بعد 9400 انجام می دهد. البته این محاسبات ممکن است هزینه مصرف انرژی بیشتری داشته باشد.

Digital Chat Station شایعات همکاری نزدیک بین MediaTek و ARM برای توسعه Dimension 9400 را تایید کرده است. گزارش ها حاکی از آن است که این تراشه از آخرین معماری CPU ARM با کد BlackHawk استفاده خواهد کرد.

کوالکام مسیری کاملاً متفاوت از مدیاتک را برای توسعه تراشه پرچمدار بعدی خود در پیش گرفته است. زیرا نسل چهارم هسته های اسنپدراگون 8 از معماری راه اندازی نوویا استفاده خواهند کرد.

اطلاعات فاش شده نشان می دهد که هسته Cortex-X5 در ابعاد 9400 عملکرد بهتری نسبت به هسته های Nuvia و هسته های تراشه A17 Pro اپل از نظر IPC ارائه می دهد. با این حال، هیچ عدد مشخصی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

مقالات مرتبط

دستورالعمل در هر چرخه ساعت (IPC) معیاری برای عملکرد پردازنده است. این معیار اساساً نشان می‌دهد که هر هسته پردازنده می‌تواند چند دستورالعمل را در یک چرخه ساعت اجرا کند.

اگر Dimension 9400 واقعاً از نظر IPC از هسته های نوویا جدید کوالکام بهتر عمل کند، می تواند عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقیب خود ارائه دهد. اطلاعات مربوط به عملکرد تراشه پرچمدار بعدی مدیاتک در حال حاضر تنها یک شایعه است و برای تایید مشخصات واقعی سیستم روی تراشه مذکور باید منتظر بنچمارک ها و مشخصات رسمی باشیم.