اپل در یک ماه آینده از سری آیفون 15 رونمایی می کند. انتظار می‌رود که عرضه گوشی‌های جدید در هفته آینده آغاز شود. با این حال، ممکن است تاخیر احتمالی برای بالاترین مدل، آیفون 15 پرو مکس، وجود داشته باشد.

دلیل تاخیر این است که سونی، تامین کننده قطعات دوربین، ممکن است نتواند حسگر تصویر مورد نیاز برای Pro Max به موقع تولید کند. این به گفته منبعی که با 9to5Mac صحبت کرده است، فاش شد. این عقب‌نشینی می‌تواند منجر به عدم عرضه مدل رده بالای Pro Max در کنار سایر مدل‌های جدید آیفون شود.

انتظار می‌رود آیفون 15 پرو مکس بزرگ‌ترین ارتقاء دوربین را با سیستم لنز پریسکوپی که زوم اپتیکال بیشتری نسبت به محدودیت فعلی 3 برابر ارائه می‌دهد، دریافت کند. آیفون 15 پرو کوچکتر این ارتقا را دریافت نخواهد کرد، اما آیفون 15 و آیفون 15 پلاس فقط دارای دوربین های فوق عریض و عریض خواهند بود. انتظار می‌رود اپل آیفون‌های جدید را در ۱۲ سپتامبر معرفی کند و پیش‌سفارش‌ها احتمالاً از ۱۵ سپتامبر آغاز می‌شود و تحویل آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از ۲۲ سپتامبر آغاز می‌شود. با این حال، آیفون ۱۵ پرو مکس ممکن است تا ۳ هفته تاخیر داشته باشد. بنابراین تحویل می تواند از 6 اکتبر تا 13 اکتبر آغاز شود.

این اولین بار نیست که اپل ارسال آیفون را به تاخیر می اندازد و احتمالا آخرین بار هم نیست. به عنوان مثال، آیفون XR پس از آیفون XS، آیفون 14 پلاس پس از آیفون 14، و آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو مکس هر دو هفته‌ها پس از آیفون 12 و آیفون 12 پرو عرضه شدند. علاوه بر ارتقای عمده دوربین برای مدل سطح بالا، پیش بینی می شود سری آیفون 15 دارای تعدادی تغییرات قابل توجه باشد، از جمله تغییر از Lightning به USB-C و طراحی جدید Dynamic Island برای مدل‌های استاندارد. همچنین انتظار می‌رود مدل‌های Pro به جای سوئیچ استاندارد قطع صدا، دارای قاب تیتانیومی و دکمه قابل برنامه‌ریزی باشند.

آیفون 15 پرو مکس دیر از راه می رسد

در اخباری مرتبط روز گذشته تصاویری از پورت USB-C در سری آیفون 15 به بیرون درز کرد که آشکارا از Thunderbolt پشتیبانی می کند. پیش‌بینی می‌شود که نسل بعدی پرچمداران اپل با درگاه USB-C مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا باشد.

این غول فناوری کوپرتینویی به طور قابل توجهی از رقبای اندرویدی خود در اتخاذ سرعت شارژ سریع برای آیفون های خود عقب مانده است. اکنون، اگر گزارشی از 9to5Mac واقعاً درست باشد، انتظار می‌رود که این تغییر کند. افراد حاضر در 9to5Mac به نقل از منابع صنعتی نشان می دهند که سری آیفون 15 با سرعت شارژ سریع تری تا 35 وات عرضه می شود. این یک ارتقاء بسیار مورد نیاز خواهد بود، زیرا مدل‌های غیر پرو دارای سرعت شارژ سیمی 20 وات هستند، در حالی که در مدل‌های Pro حداکثر 27 وات است.

سرعت شارژ ارتقا یافته می تواند زمان شارژ را کاهش دهد زیرا در حال حاضر شارژ کامل آیفون 14 پرو مکس حدود دو ساعت طول می کشد. این نشریه اضافه می‌کند که یک چیز مشخص نیست که آیا اپل سرعت شارژ 35 واتی را در هر چهار مدل آیفون 15 معرفی خواهد کرد یا اینکه فقط به نسخه‌های Pro محدود خواهد شد. با توجه به سابقه اپل در تمایز غیر پرو از پرو، گزینه دوم تا حد زیادی یک احتمال به نظر می رسد.

قبلاً گفته شده بود که سری آیفون 15 اپل می تواند از فناوری باتری انباشته استفاده کند. این به همراه شایعه پشتیبانی از Thunderbolt ممکن است سرعت شارژ سریع تری را برای پرچمداران آینده ارائه دهد. علاوه بر این، اپل یک شارژر 35 واتی دوگانه USB-C را که سال گذشته معرفی شد و همچنین یک شارژر 30 واتی USB-C برای مک بوک ایر به فروش می رساند. هر دو گوشی آیفون را با حداکثر سرعت پشتیبانی می کنند.

در اوایل ماه مارس امسال، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، گفته بود که آیفون 15 ممکن است از سرعت شارژ سریع از طریق USB-C پشتیبانی کند اما فقط با کابل های تایید شده.

منبع

به این پست امتیاز بدید