یک تحلیلگر BoA که به درستی پیش بینی کرده بود که آیفون 12 در سپتامبر 2020 به فروش نمی رسد، اکنون اعلام کرده است که ممکن است شاهد تاخیر مشابهی برای آیفون 15 باشیم.

وامسی موهانتحلیلگر BoA در یادداشتی اعلام کرد که آیفون های بعدی اپل احتمالا در اکتبر سال جاری به جای سپتامبر 2023 به فروش خواهند رسید.

عرضه آیفون 12 تا سال 2020 به تعویق افتاد

موهان در مارس 2020، حدود 6 ماه قبل از عرضه سری های مورد انتظار آیفون 12، اعلام کرد که این گوشی ها تا پایان اکتبر در دسترس مشتریان قرار نخواهند داشت.

تحلیلگران BoA گزارشی را در سال 2020 منتشر کردند که پیش‌بینی می‌کرد آیفون‌های پرچمدار 5G به دلیل مشکلات زنجیره تامین ناشی از تأثیر کرونا، احتمالاً با یک ماه تاخیر عرضه می‌شوند.

در نهایت تاخیر در عرضه دو مدل آیفون 12 بیشتر شد. مدل پایه این گوشی ها در تاریخ 23 اکتبر برای مشتریان ارسال شد، در حالی که آیفون 12 پرو مکس و 12 مینی تا 13 نوامبر در دسترس خریداران قرار نگرفتند.

آیفون 15 احتمالا با چند هفته تاخیر عرضه می شود

موهان می گوید بررسی زنجیره تامین اپل نشان می دهد که آیفون 15 با تاخیر عرضه می شود و البته این تاخیر تنها چند هفته خواهد بود.

به گفته 9to5mac، چنین تاخیرهایی تأثیر قابل توجهی بر امور مالی اپل دارد. این شرکت همیشه آیفون های جدید خود را در پایان ماه سپتامبر عرضه می کند و تاخیر در عرضه این محصولات به معنای ثبت درآمد مالی آنها برای سال مالی آینده است.