خبرگزاری کره هرالد در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت که هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو مجهز به نوع جدیدی از DRAM است که برای پشتیبانی از تراشه اختصاصی R1 سفارشی شده است.

هدفون اپل ویژن پرو از دو تراشه مجزا استفاده می کند. پردازنده اصلی این هدست M2 است که وظیفه پردازش محتوا و سیستم عامل visionOS و پیاده سازی الگوریتم های کامپیوتر بینایی و پردازش گرافیکی را بر عهده دارد.

پردازنده R1 همچنین تمامی اطلاعات جمع آوری شده توسط 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفون را پردازش می کند. این پردازنده تصاویر را تنها در 12 میلی ثانیه (هشت برابر سریعتر از چشمک زدن) به نمایشگرهای Vision Pro منتقل می کند. R1 به کاربر این امکان را می دهد که تصویر دنیای بیرون را تقریباً بدون تاخیر ببیند.

به گفته منابع، Vision Pro برای برآورده کردن نیازهای R1، از یک تراشه DRAM با تأخیر بسیار کم 1 گیگابیتی ساخته شده توسط این شرکت کره ای استفاده می کند. SK Hynix تولید کرده است این تراشه دارای پین های ورودی و خروجی بیشتری برای به حداقل رساندن تاخیر است.

گفته می شود تراشه DRAM Vision Pro اپل از یک فناوری بسته بندی منحصر به فرد به نام بسته بندی سطح ویفر Fan-Out برای پیوستن به تراشه R1 به عنوان یک واحد یکپارچه استفاده می کند. این اتصال سرعت پردازش را دو برابر می کند.