امروز اپل سه محصول را به لیست محصولات قدیمی و منسوخ خود اضافه کرد که شامل آیفون 5s، آیپاد تاچ نسل ششم و مدل قدیمی آی مک می شود. متأسفانه این برچسب ها عواقب ناخوشایندی را برای مصرف کنندگان این محصولات به همراه خواهد داشت.

اپل اکنون آیفون 5s را یک محصول “منسوخ” در سطح جهانی در سایت پشتیبانی خود می داند. این بدان معنی است که فروشگاه های اپل و ارائه دهندگان خدمات مجاز دیگر نیازی به ارائه تعمیرات یا سایر خدمات سخت افزاری برای این دستگاه ندارند. اپل می گوید پس از گذشت هفت سال از آخرین توزیع این محصول برای فروش، اکنون این گوشی در رده محصولات منسوخ قرار گرفته است.

اپل آیفون 5s را در سپتامبر 2013 عرضه کرد که ویژگی اصلی آن حسگر اثر انگشت Touch ID بود که در زیر دکمه هوم قرار داشت. این دستگاه همچنین مجهز به تراشه A7 بود که اولین تراشه آیفون اپل با معماری 64 بیتی بود.

آی پاد تاچ نسل ششم

آی‌پاد تاچ 6 و آی‌مک 2015 نیز به سرنوشت آیفون 5 اس اپل دچار شدند.

نسل ششم iPod touch و نسخه 21.5 اینچی iMac با صفحه نمایش 4K Retina که در سال 2015 عرضه شد، اکنون به عنوان محصولات منسوخ طبقه بندی می شوند. بیش از پنج سال از توقف توزیع این دستگاه ها می گذرد. ارائه‌دهندگان خدمات و فروشگاه‌های مجاز اپل ممکن است تا دو سال به تعمیرات محصولات قدیمی‌تر ادامه دهند، اما تنها در صورتی که قطعات لازم در دسترس باشند.

نسل ششم آی پاد تاچ در سال 2015 عرضه شد و آخرین مدل از این دستگاه بود. خانواده کوپرتینویی در سال 2022 تولید آیپاد تاچ را متوقف خواهند کرد، به نظر می رسد با عرضه مدل های مختلف آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو، اپل تصمیم گرفته است تا عرضه چنین محصولی را متوقف کند. با این حال، بسیاری از مشتریانی که توانایی خرید آیفون را نداشتند، آی‌پاد تاچ بسیار ارزان‌تری را خریداری کردند که از نظر سخت‌افزاری بسیار شبیه به آیفون بود. از طریق این دستگاه کاربران می توانند علاوه بر برقراری تماس تلفنی، بسیاری از برنامه ها و بازی های آیفون را اجرا کنند.