«ازکی سرمایه» با هدف مقایسه و ارائه پیشنهادهای مرتبط با سرمایه‌گذاری به کاربران آغاز به کار کرد. در مراسمی که به همین منظور شب گذشته برگزار شد از پلتفرم «ازکی سرمایه» رونمایی شد که حاصل همکاری دو شرکت «ازکی» و «مدیریت سرمایه داران» است.

تیم لطیف، مدیرعامل «هلدینگ سرمایه‌گذاری مکس» یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت مکس را «سرمایه گذاری جسورانه» دانست و گفت: در حال حاضر مکس در ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. «بسیاری تصور می‌کنند سرمایه‌گذاری خطرپذیر مانند سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان یا بورس است، اما در حقیقت فضای این شکل از سرمایه‌گذاری متفاوت است. سرمایه‌گذاری جسورانه اگر به شکل تخصصی انجام شود، سودآوری قابل‌توجهی خواهد داشت و در مقابل اگر به درستی انجام نشود، سرمایه از بین خواهد رفت.»

تیم لطیف همچنین به اهمیت اتصال بازار سرمایه به اکوسیستم استارتاپی اشاره کرد و گفت: «هنوز ارتباط بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری جسورانه و خطرپذیر شکل نگرفته است. تصور می‌کنم در نهایت شرکت‌هایی مانند «ازکی سرمایه» می‌توانند در اتصال میان استارتاپ‌ها و بازار سرمایه مؤثر باشند، چون امروز ما زیرساخت‌ها و استعدادهای لازم برای این کار را داریم. در ایران استعدادهای زیادی داریم که با سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های آن‌ها می‌توان به آینده امیدوارتر بود.»

ازکی در مسیر سوپر اگریگیتور

در ادامه این رویداد، حامد ولی پوری، مدیر عامل «ازکی» اعلام کرد که از این پس، ازکی در قالب سوپر اگریگیتور فعالیت خواهند کرد: «در هیئت مدیره ازکی از ابتدا چشم‌انداز تبدیل شدن به سوپر اگریگیتور با نگاه به نمونه‌های موفق جهانی وجود داشته است. ما در نهایت بعد از مدت‌ها، جمع بندیمان بر این شد که «ازکی» به عنوان یک سوپر اگریگیتور فعالیت کند. این اقدام ارزش افزوده بسیاری خواهد داشت و آن را از نظر زوایای بیزینسی، فضای مارکتینگ و ساپورت اکونومی بررسی کردیم. در بررسی‌هایمان متوجه شدیم که جای خالی حلقه ارزش افزوده‌ای به نام مقایسه در مارکت استارتاپی ایران به شدت خالی بود.»