ورزا می‌گوید: «سپس در سوی دیگر (جبهه مردمی جدید جناح چپ) آنقدر در مورد تمام اقدامات مالیاتی که می‌خواهند بازگردانند پر سر و صدا است که به نظر می‌رسد ما تازه به دوره قبل از ماکرون برمی‌گردیم. او به جنبش les pigeons (یا “مکنده ها”) فرانسه در سال 2012 اشاره می کند، کمپینی از کارآفرینان خشمگین اینترنتی که با طرح فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست برای افزایش چشمگیر مالیات بر بنیانگذاران مخالفت کردند.

مایا نوئل، مدیر اجرایی France Digitale، یک گروه صنعتی برای استارت‌آپ‌ها، نه تنها نگران توانایی فرانسه برای جذب استعدادهای خارجی است، بلکه نگران این است که دولت بعدی چقدر برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب خواهد بود. در ماه فوریه، گوگل اعلام کرد که یک مرکز جدید هوش مصنوعی در پاریس افتتاح خواهد کرد که در آن 300 محقق و مهندس مستقر خواهند شد. سه ماه بعد، مایکروسافت همچنین اعلام کرد که سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری خود را در زیرساخت هوش مصنوعی فرانسوی خود ثبت کرده است. متا از سال 2015 یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی در پاریس داشته است. او می گوید که امروزه فرانسه برای سرمایه گذاران خارجی جذاب است. “و ما به آنها نیاز داریم.” نه گوگل و نه متا به درخواست WIRED برای اظهار نظر پاسخ ندادند. مایکروسافت از اظهار نظر خودداری کرد.

این رای، خود ماکرون را برکنار نمی کند – انتخابات ریاست جمهوری تا سال 2027 برنامه ریزی نشده است – اما نتیجه انتخابات می تواند مجلس سفلی فرانسه، مجلس ملی فرانسه را به طرز چشمگیری تغییر دهد و نخست وزیری را از جناح راست یا چپ منصوب کند. . جناح ائتلاف این امر دولت را در بلاتکلیفی فرو می برد و خطر بن بست را افزایش می دهد. در 60 سال گذشته، تنها سه مورد بوده است که یک رئیس جمهور مجبور به حکومت با نخست وزیری از حزب اپوزیسیون شده است، ترتیبی که در فرانسه به «هم زیستی» معروف است.

هیچ استارت‌آپ هوش مصنوعی به اندازه Mistral که توسط سدریک اوه، وزیر سابق فناوری دیجیتال در دولت ماکرون بنیان‌گذاری شد، از دوران مکرون سود نبرده است. میسترال به طور علنی در مورد انتخابی که فرانسه در انتخابات با آن روبرو است اظهار نظر نکرده است. نزدیک‌ترین چیزی که این شرکت به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های شرکت رسیده است، تصمیم سدریک او برای بازنشر پست X از کارآفرین ژیل بابینه در هفته گذشته است که در آن نوشته شده بود: “من از راست افراطی متنفرم، اما برنامه اقتصادی چپ سورئال است.” هنگامی که WIRED از Mistral در مورد ریتوییت پرسید، این شرکت گفت Oh یک سخنگوی نیست و از اظهار نظر خودداری کرد.

بابینت، یکی از اعضای کمیته هوش مصنوعی دولت، می‌گوید که قبلاً از همکارانی که قصد ترک فرانسه را دارند شنیده است. او می گوید: «تعدادی از برنامه نویسانی که من از سنگال و مراکش می شناسم، در حال برنامه ریزی برای حرکت بعدی خود هستند. دولت.

در حالی که سایر صنایع بی سر و صدا برای حمایت از راست افراطی به عنوان جایگزین ترجیحی برای اتحاد چپ عجله دارند، طبق گزارش ها، بابینت تهدیدات جبهه مردمی جدید را کم اهمیت جلوه می دهد. او می گوید: «روشن است که آنها با قوانین اقتصادی بسیار قدیمی می آیند و بنابراین اصلاً اقتصاد جدید را درک نمی کنند. اما پس از صحبت با اعضای جبهه مردمی جدید، او می گوید که جناح چپ تندرو در ائتلاف اقلیت هستند. بیشتر این افراد سوسیال دموکرات هستند و بنابراین آنها به تجربه می‌دانند که زمانی که فرانسوا اولاند به قدرت رسید، سعی کرد مالیات بر فناوری را افزایش دهد و به طور کامل شکست خورد.

در حال حاضر احساس کنترل آسیب وجود دارد زیرا صنعت تلاش می کند به خارجی ها اطمینان دهد که همه چیز خوب خواهد بود. بابینت به لحظات دیگری از هرج و مرج سیاسی که صنایع تجربه کرده اند اشاره می کند. او می گوید: «در پایان روز، برگزیت آنقدرها برای صحنه فناوری بریتانیا یک کابوس نبود. بر اساس گزارش Accel، بریتانیا همچنان مکان مطلوب برای یک استارتاپ مولد هوش مصنوعی است.

استانیسلاس پولو، یکی از فارغ‌التحصیلان OpenAI که سال گذشته استارت‌آپ هوش مصنوعی فرانسوی Dust را راه‌اندازی کرد، موافق است که این صنعت به اندازه کافی برای زنده ماندن از بادهای مخالف پیش رو دارد، او می‌گوید: «برخی از نتایج ممکن است کمی تاریک باشد مالی تحت تاثیر قرار گیرد. پیمایش در یک محیط با نوسانات بالاتر همیشه کمی دشوارتر است. من حدس می‌زنم که امیدواریم افراد معتدل تری کشور را اداره کنند. فکر می‌کنم این تنها چیزی است که می‌توانیم به آن امیدوار باشیم.»