سامسونگ امروز اعلام کرد که شرکت فرانسوی هوش مصنوعی سونیو را برای تقویت سیستم های تشخیص پزشکی پیشرفته خود خریداری می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، استفاده از هوش مصنوعی در سال های اخیر در رشته ها و صنایع مختلف از جمله مراقبت های پزشکی گسترش یافته است. به همین دلیل است که شرکت ها در سراسر جهان سرمایه گذاری زیادی برای گنجاندن خدمات پزشکی در محصولات خود انجام می دهند.

همکاری سامسونگ با هوش مصنوعی سونیو در زمینه مراقبت از مادر و جنین

طبق بیانیه سامسونگ، سونیو توسط سازنده تجهیزات پزشکی سامسونگ مدیسون خریداری خواهد شد. مدیسون وابسته به Samsung Electronics است که در حال بهبود مراقبت از مادر از طریق سیستم‌های اولتراسوند با هوش مصنوعی است.

یونگ کوان کیم، مدیر عامل سامسونگ مدیسون در این رابطه می گوید:

شراکت با سونیو بهترین فناوری هوش مصنوعی اولتراسوند و قابلیت های گزارش دهی را برای تغییر الگوی اولتراسوند پیش از تولد گرد هم می آورد.

بر اساس سوابق مالی عمومی، سامسونگ تمام سهام سونیو را به مبلغ 126 میلیارد وون (حدود 92 میلیون دلار) خریداری خواهد کرد.

این معامله منوط به تاییدیه های نظارتی، از جمله تایید دولت فرانسه است. اما پس از این تاییدیه ها و خرید سونیو، دفتر مرکزی این شرکت در فرانسه باقی خواهد ماند.

سیسیل براست، مدیرعامل سونیو می گوید:

علاوه بر همکاری نزدیک با سامسونگ مدیسون به عنوان یک شرکت مستقل، سونیو به پیشرفت فناوری گزارش‌دهی پزشکی در سطح جهانی و نرم‌افزارهای تشخیصی، از جمله برای مناطق محروم از مراقبت‌های بهداشتی، ادامه خواهد داد.

فناوری هوش مصنوعی سونیو از یادگیری ماشینی برای افزایش دقت، کیفیت و تجزیه و تحلیل سونوگرافی ها استفاده می کند.

یکی از محصولات سونی، Detect، برای استفاده در ایالات متحده تایید شده است. این محصول به تجزیه و تحلیل تصاویر جنین از جمله ساختار مغز و قلب کمک می کند.

این خرید نشان دهنده آخرین اقدام سامسونگ برای تقویت خدمات هوش مصنوعی است.