Digital Chatstation، یک افشاگر معروف، ادعا می کند که تراشه پرچمدار جدید اسنپدراگون 8 نسل 4 از یک واحد گرافیکی با معماری جدید، حافظه نهان بیشتر و فناوری فشرده سازی حافظه استفاده می کند.

یکی دیگر از منابع داخلی که ادعاهای Digital Chatstation را تایید می کند، می گوید که در معماری جدید کوالکام، GPU به چندین واحد فیزیکی مستقل به نام Slices تقسیم می شود که هر Slice دارای حافظه و حافظه پنهان مخصوص به خود است.

ظاهرا کوالکام می خواهد از فناوری جدیدی به نام Dynamic Wave Pairing برای بهبود عملکرد پردازنده گرافیکی در نسل چهارم تراشه اسنپدراگون 8 استفاده کند.

جفت شدن موج پویا به GPU اجازه می دهد تا وظایف را به طور موثرتری توزیع کند. در واقع موتور گرافیکی می تواند بار پردازشی را در بخش های مختلف خود توزیع کند و سپس مناسب ترین بخش را برای انجام یک کار خاص انتخاب کند. این باعث می شود GPU همیشه با ظرفیت بهینه خود کار کند و در نتیجه عملکرد نرم تری به ارمغان می دهد.

انتظار می رود هسته های سفارشی Oryon در این پردازنده تاثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 داشته باشند. ظاهرا حداکثر سرعت کلاک این تراشه می تواند به 4.2 گیگاهرتز برسد.

نسخه آزمایشی Snapdragon 8 Generation 4 پیش از این موفق شده بود 3000 امتیاز در بخش تک هسته ای و 10000 هزار امتیاز در بخش چند هسته ای در بنچمارک Geekbench کسب کند.

تراشه جدید کوالکام در برابر رقبایی مانند Dimension 9400 و تراشه های سری A18 اپل قرار خواهد گرفت که همگی می توانند رقابت را در دنیای گوشی های پرچمدار هیجان انگیزتر کنند. اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری معرفی خواهد شد.