مایکت گزارشی از تبلیغات در پلتفرم خود منتشر ساخته و اعلام کرد ظرفیت تبلیغات ویدئویی این پلتفرم طی 6 ماه ابتدایی امسال، 300درصد افزایش یافته است. 150 میلیون جستجوی ماهانه بر بستر این پلتفرم انجام می‌شود و بیش از 840 میلیون تبلیغات در جست‌وجو طی شش ماه ابتدایی سال 1402 نمایش داده‌شده است.

12 سال از فعالیت مایکت در حوزه نصب بازی و برنامه‌های اندرویدی می‌گذرد. 150 میلیون جستجوی ماهانه بر بستر این پلتفرم انجام می‌شود و کاربران ماهانه 200 میلیون بازی و برنامه از مایکت دانلود و نصب می‌کنند. این آمار قابل توجه از مخاطبین موجب شده تا مایکت یکی از گزینه‌های اصلی تبلیغات برای مجموعه‌ها باشد. در همین راستا نیز گزارشی از تبلیغات در مایکت منتشر شده که می‌تواند به کار کسب‌وکارها بیاید.

تبلیغات در جست‌وجو

طی نیم سال ابتدایی سال 1402 امکان سه نوع تبلیغ در مایکت وجود داشت. نخست «تبلیغ در جست‌وجو» است که یک تبلیغ‌دهنده می‌تواند با انتخاب کلمات کلیدی و ویژگی‌های گروه مخاطب، اپلیکیشن خود را در صدر نتایج جستجوی کاربران نمایش دهد.

براساس اعلام این پلتفرم بیش از 840 میلیون تبلیغات در جست‌وجو طی شش ماه ابتدایی سال 1402 نمایش داده‌شده است. رکورد بیشترین نصب بازی و برنامه از تبلیغات در جست‌وجو طی یک روز بیش از 20 هزار نصب برای یک برنامه و بیش از 6 هزار نصب برای یک بازی است.

چه کلماتی بیشتر در مایکت جست‌وجو شده‌اند؟ آنطور که در گزارش این پلتفرم آمده، بازی، فیلتر، شاد، اسنپ، فوتبال، تلگرام، واتساپ، ایتا، فیلم، برنامه و بانک بیشتر از همه جستجو شده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه این ابر کلمات، حضور «تلگرام» و «واتس‌اپ» در میان پرجستجوهای نیم سال ابتدایی 1402 مایکت است. با وجود فیلتر این پلتفرم‌ها و حذف اجباری آنها از روی استورهای اندرویدی ایرانی، مردم همچنان در جستجوی تلگرام و واتساپ هستند.

نمودار مقایسه‌ای «نصب از جستجو» براساس دسته‌بندی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین کمپین‌ها در حوزه‌های «امور مالی»، «شبکه‌های اجتماعی» و «خرید» انجام می‌شوند. میانگین قیمت تبلیغات نیز در سه حوزه «امور مالی»، «پزشکی و سلامت» و «ورزشی» بالاتر از سایر دسته‌بندی‌هاست.

اما بیشترین تعداد نصب در چه دسته‌بندی‌هایی حاصل می‌شود؟ آنطور که نمودار بالا نشان می‌دهد، «بازی-تفننی» و «ابزارهای کاربردی»، دو دسته‌ای هستند که بیشترین تعداد نصب از جستجو را به خود اختصاص داده‌اند.

یکی دیگر از مسیرهای تبلیغاتی در مایکت، «تبلیغ در گشت‌وگذار» است. به طور میانگین بیش از 20 میلیون بازدید ماهانه از این نوع تبلیغ صورت می‌گیرد و ماهانه به طور میانگین بیش از یک میلیون نصب از مسیر آن انجام می‌شود.

تبلیغات در ویدئو

بنابر اعلام مایکت، ظرفیت ماهانه نمایش تبلیغات ویدئویی بر بستر این پلتفرم بیش از 2.5 میلیون است. بخش فیلم و سریال این پلتفرم بیش از 4.5 میلیون کاربر ماهانه دارد که 800 میلیون دقیقه تماشای ماهانه توسط آنها به ثبت رسیده است.

آنطور که این استور اندرویدی اعلام کرده، ظرفیت تبلیغات ویدئویی در 6 ماه اول سال بر بستر این پلتفرم رشد 300درصدی داشته است.

طبق گزارش منتشر شده، 1800 کمپین تبلیغاتی در مایکت نمایش داده شده است. همچنین نرخ تبدیل نمایش به نصب در تبلیغات نسبت به 6 ماه مشابه سال 1401 رشد 65 درصدی داشته است.

گزارش تبلیغات مایکت در 6 ماه نخست امسال را می‌توانید از اینجا دریافت و مشاهده کنید.