اگرچه گوگل همیشه سعی می کند از طریق سیستم Google Play Protect به طور مداوم و دقیق از برنامه ها محافظت کند، اما برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه های اندرویدی، گاهی اوقات این سیستم با خطا مواجه می شود و برخی از اجزای بدافزار را نصب می کند. اکنون به نظر می رسد که با اضافه شدن قابلیت های امنیتی جدید به اندروید 15، وضعیت امنیتی گوشی ها و تبلت های مبتنی بر اندروید بهبود محسوسی پیدا کند.

15 ماه قبل از ظهر شما؟

طبق گزارشی که اخیرا بر اساس صحبت‌های یکی از کارشناسان پروژه اندروید Textbaz منتشر شده است، احتمالاً نسخه بعدی این سیستم دارای ویژگی‌های جدیدی خواهد بود که برنامه‌های کاربردی با عملکرد غیرعادی را به منظور ارتقای امنیت قرنطینه می‌کند. به نظر می رسد امکان قرنطینه دستی برنامه ها توسط کاربر وجود نخواهد داشت و این قابلیت تنها به صورت خودکار برای اپلیکیشن هایی که مشکوک تلقی می شوند اعمال خواهد شد. در قاعد آن استبدال، حد واستی مین دملت کامل براما و عدلیه است که هتی به آن می شود که از سویی ستیم نیمیگرد، و کار باید به شکل به کلم بشود.

نماد برنامه های قرنطینه شده در اندروید 15 همچنان در صفحه اصلی قابل مشاهده است و تنظیمات مربوط به آنها را می توان در قسمت برنامه تغییر داد. با این حال، برخی از محدودیت ها مانند عدم نمایش اعلان های مربوط به برنامه قرنطینه شده و تمام فعالیت ها متوقف می شوند. همچنین اگر عملکرد برنامه مشکوک باشد، مخفی می شود. از دیگر شرقی‌های موجود می‌توانم از افکسین‌سازی سریوسیها با اپـکرانیه تسویر دیر پرامنا و نین دوزیوک برودکست از سیستم دیر اپـها یک نمود کنم.

با توجه به بررسی کدهای اندروید، به نظر می رسد اپلیکیشن های قرنطینه شده همانند اپلیکیشن های غیرفعال رفتار خواهند کرد. دو دسترسی مختلف، SUSPEND_APPS و QUARANTINE_APPS، برای برنامه‌هایی با رفتار غیرعادی در نظر گرفته می‌شوند که فقط در سطوح سیستم قابل تنظیم هستند. در نتیجه، گوگل پلی تنها برنامه ای است که می تواند تنظیمات سایر برنامه های موجود در لیست قرنطینه را کنترل کند.

کد مربوط به قرنطینه اپلیکیشن اولین بار در نسخه آزمایشی QPR2 اندروید 14 ظاهر شد. اما قابليت معلومة امعلاً در حقيقت على تعليق قرآن نغرفته است. شایان‌ذکر است که درد قبض قبض را در عندروید 15 هم هم‌نظام و در عرض المتحدة از آن‌ها در فید می‌برد.