در این زمان و در کشور ایران بهترین راه حل برای تجربه‌ی بازی‌های مختلف روی کنسول، استفاده از اکانت‌های ظرفیتی یا همان اشتراکی است. بعضی کاربران این اکانت‌ها را با اکانت‌های هکی موجود در بازار اشتباه می‌گیرند اما باید به شما بگوییم که این دو کاملاً با هم فرق می‌کنند.

اکانت‌های هکی که ما شدیداً توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت سمت آن‌ها نروید در واقع اکانت‌های دزدیده شده‌ی اشخاص حقیقی در سراسر دنیا هستند و اگر آن شخص، دزدیده شدن حساب خود را به سونی اطلاع داده باشد، به محض آنلاین شدن کنسول، اکانت یا دستگاه شما بن شده و خارج کردن آن‌ از این وضعیت دشوار خواهد بود.

در مقابل، اکانت‌های ظرفیتی روش‌هایی رسمی و قانونی از سوی شرکت‌های سونی و مایکروسافت هستند تا چند کاربر به‌طور هم‌زمان بتوانند از یک بازی لذت ببرند. این اکانت‌ها برای کنسول‌های سونی با ظرفیت‌های ۱، ۲ و ۳ شناخته می‌شوند و در کنسول‌های مایکروسافت ظرفیت‌های کامل، هوم و غیرهوم نام‌گذاری شده‌اند.

ما در این مقاله در مورد تجربه بازی‌ها از طریق اکانت‌های ظرفیتی روی کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس صحبت خواهیم کرد؛ اما روش‌های دیگری نیز برای تجربه‌ی ارزان قیمت بازی‌ها به صورت قانونی وجود دارد. شما می‌توانید در کنسول‌های سونی اشتراک‌های پلاس و در کنسول‌های مایکروسافت اشتراک‌های گیم پس را تهیه کنید. در اکانت‌های با اشتراک‌ها، مقدار قابل توجهی بازی وجود دارد که به صورت ماهانه نیز آپدیت می‌شوند؛ یعنی تنها با پرداخت هزینه برای خرید یک اشتراک، می‌توانید به مدت مشخصی از تمام بازی‌های موجود در لیست بهره ببرید. برای راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید مقاله‌های تخصصی زومیت در این زمینه‌ها را مطالعه کنید.

ظرفیت‌های مختلف پلی استیشن و تفاوت آن‌ها باهم

استفاده از اکانت‌های ظرفیتی در کنسول‌های سونی یعنی استفاده از یک اکانت روی دو دستگاه. مثلاً هنگامی که شما یک عنوان دیجیتال را روی اکانت خود خریداری کرده‌اید می‌توانید با به اشتراک گذاشتن اکانت خود با دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان، به او نیز فرصت تجربه بازی مورد نظر را روی کنسول خودش بدهید.

این کار که کاملاً از نظر سونی قانونی است باعث می‌شود تا هزینه کمتری را برای تجربه بازی بپردازید. همچنین همیشه هم نیاز نیست تا فردی را که با شما در حال استفاده از یک اکانت است بشناسید، فقط کافیست قانون و قاعده این کار را رعایت کنید. از این رو فروشگاه‌های مختلفی که ظرفیت‌های گوناگون را به گیمرهای غریبه می‌فروشند، نکات و راهنمایی‌های لازم را به خریداران ارائه می‌دهند.

ظرفیت ۱

ظرفیت‌های قانونی در نظر گرفته شده برای کنسول‌های سونی شامل ظرفیت ۲ و ۳ بوده که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت؛ اما ظرفیت ۱ چیست و آیا خرید آن کار درستی است؟

ظرفیت ۱ در واقع راهی برای دور زدن قانون‌های سونی است و در عمل فرقی با اکانت‌های هکی ندارد؛ فقط خطر استفاده از آن کمتر است. هنگامی که شما اکانت ظرفیت ۱ خریداری می‌کنید معمولاً زمان کمی برای دانلود بازی موجود در آن دارید و پس از این کار، حق آنلاین شدن را تا زمانی که بازی روی کنسول شما نصب است ندارید.