بیش از یک دهه است که سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان شناخته می شود. تاریخچه این شرکت با اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود، Galaxy i7500 آغاز می شود. 15 سال پیش سامسونگ با عرضه این گوشی راه موفقیت را آغاز کرد.

سامسونگ گلکسی i7500 در آوریل 2009 معرفی شد و در ژوئن همان سال عرضه شد. زمانی که گوشی اندرویدی سامسونگ معرفی شد، 6 ماه از عرضه اولین گوشی اندرویدی جهان یعنی HTC T-Mobile G1 می گذشت.

برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های اندروید و iOS، گلکسی i7500 مجهز به صفحه نمایش اولد، باتری بزرگ‌تر و مهم‌تر از آن، نسخه تمیز اندروید بود.

سامسونگ

سامسونگ مانند اکثر گوشی های HTC از تراشه Qualcomm MSM7200A برای اولین گوشی اندرویدی خود استفاده می کند.

صفحه نمایش اولد 3.2 اینچی با رزولوشن HVGA، 128 مگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت Micro SD از دیگر ویژگی های i7500 بود. گوشی مذکور مجهز به اندروید 1.5، دوربین پشت 5 مگاپیکسلی، شتاب سنج، قطب نما، GPS، ورودی جک 3.5 میلی متری و پورت micro USD بود.

در سال 2010، گلکسی اس افسانه ای سامسونگ عرضه شد و این شرکت را در مسیر جدیدی قرار داد. ویژگی های Galaxy i9000 (معروف به Galaxy S) در سال 2010 بی سابقه بود. صفحه نمایش اولد 4 اینچی (از نوع سوپر AMOLED)، محافظ گوریلا گلس، تراشه مرغ مگس خوار با فرکانس 1 گیگاهرتز و اولین پوسته اندرویدی سامسونگ به نام TouchWiz 3.0 از جمله ویژگی های این گوشی بود.

گوشی مدل گلکسی اس سامسونگ می تواند ویدئو HD ضبط کند و از کدک های aptX و DLNA پشتیبانی می کند. اسلات کارت Micro SD و باتری 1500 میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی های آن بود.

امروزه سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان است. قیمت گوشی های این شرکت بسیار متنوع است و کره ای ها امروزه نه تنها دستگاه های مقرون به صرفه ای تولید می کنند. در عوض، آنها سازندگان برخی از بهترین تلفن های موجود هستند.