اینتل در سال 2023 فعالیت های خود را در روسیه به شدت محدود کرد و اکنون تنها یک کارمند به عنوان مدیر اینتل AO و Intel Technologies دارد. بر اساس گزارش آباچی، آلینا کلوشینا او اکنون مدیر دو شعبه روسیه اینتل است. این مشاغل غیرفعال در سال گذشته 2.31 میلیون دلار زیان دیدند.

توسعه فعالیت های روسی اینتل اندکی پس از جنگ آغاز شد. در آوریل 2022 (آوریل و می 1401) و پس از تعلیق عرضه محصولات خود در روسیه، اینتل اعلام کرد که تمام فعالیت های خود را در این کشور متوقف کرده است.

برنامه سقوط فعالیت های اینتل در روسیه به شرح زیر است:

  • 2021: کل درآمد کسب و کار اینتل در روسیه حدود 80 میلیون دلار است.
  • 2022: اینتل فعالیت خود را متوقف کرد. در زمان تعطیلی، این شرکت 1200 کارمند در روسیه داشت.
  • 2023: Intel AOI و Intel Technologies درآمد صفر داشتند و 2.31 میلیون دلار از دست دادند. در ابتدای سال 2023، اینتل 788 کارمند در روسیه دارد.
  • 2024: آلینا کلوشینا تنها کارمند اینتل در روسیه است و به عنوان مدیر Intel AOI و Intel Technologies کار می کند.
  • اینتل در سال 2000، نه سال پس از تأسیس شعبه روسیه، مرکز تحقیق و توسعه خود را در نیژنی نووگورود افتتاح کرد. این بخش برای توسعه نرم‌افزار، هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتر، فناوری‌های 5G و اینترنت اشیا (IoT) شهرت دارد و در سال 2020 بازسازی شد و سپس بیش از 1000 نفر را استخدام کرد.

    گفته می شود که بخش تجاری AOI اینتل حوزه پردازش اطلاعات و توسعه نرم افزار را پوشش می دهد. اینتل تکنالوژی مسئول بازاریابی و پشتیبانی فنی و مشاوره بود.

    به نظر می رسد اینتل همچنان در تلاش است تا دارایی های خود را در روسیه نگه دارد. این شرکت به توسعه سیاسی و به احتمال زیاد پایان جنگ امیدوار است. پیش بینی می شود در سال آینده اینتل دو تا سه میلیون دلار در روسیه متحمل ضرر شود که حداقل هزینه لازم برای حفظ فعالیت های راکد این شرکت در کشور مذکور است.