با وضع قوانین جدید در اتحادیه اروپا، ظاهراً اپل در حال توسعه‌ی فناوری جدیدی است که تعویض باتری گوشی آیفون را ساده‌تر می‌کند.

طبق گزارش The Information، اپل درحال بررسی استفاده از فناوری «جداسازی چسب با القای الکتریکی» برای تعویض باتری آیفون است. درحال حاضر، تعویض باتری آیفون به ابزارهای تخصصی و روند پیچیده‌ای نیاز دارد. فرایند جدید از فلز به جای پوشش آلومینیومی برای باتری استفاده می‌کند.

این گزارش ادعا می‌کند که با اعمال یک جریان الکتریکی ملایم، می‌توان باتری را از بدنه جدا کرد. اما باز کردن خود گوشی همچنان دشوار است زیرا نمایشگر با چسب و پیچ در جای خود محکم شده است.

اگر توسعه‌ی فناوری جدیدِ جایگزینی باتری به‌خوبی پیش‌ برود، ممکن است اپل آن را حداقل با یکی از مدل‌های آیفون ۱۶ معرفی کند و احتمالاً این فناوری در تمامی مدل‌های آیفون ۱۷ حاضر خواهد شد.

کایل وینس، مدیرعامل وب‌سایت iFixit، با استقبال از این موضوع می‌گوید: «دیدن نوآوری اپل در بهبود تعمیرپذیری دستگاه‌ها ستودنی‌ است. چسب، آفت تعمیر دستگاه‌های مدرن است و هر روشی که جدا کردن چسب‌ها را آسان‌تر کند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.»

وینس معتقد است که استفاده از ولتاژ برای جداسازی باتری تحول مثبتی‌ است زیرا دستگاه منبع تغذیه جریان مستقیم به راحتی قابل تهیه و دردسترس است.

قوانین اتحادیه اروپا ممکن است اپل را تا سال ۲۰۲۵ ملزم کند تا باتری آیفون را طوری طراحی کند که توسط کاربر قابل تعویض باشد. اما هنوز مشخص نیست که آيا اپل تحت تاثیر این قوانین قرار می‌گیرد یا نه.