به گفته Android Authority، همه سازندگان از اپل گرفته تا سامسونگ باید شیوه طراحی گوشی های خود را تغییر دهند. مقامات اتحادیه اروپا می گویند که روش Glass Sandwich در گوشی های هوشمند باید متوقف شود یا سازندگان راهی برای اتصال قطعات بدون چسب بیاندیشند.

اگرچه قانون استفاده از باتری های قابل تعویض برای کشورهای اتحادیه اروپا تایید شده است، اما تولیدکنندگان محصولاتی را به طور خاص برای آنها طراحی نمی کنند. با این حال، قانون جدید می تواند در سراسر جهان گسترش یابد.

البته قانون اجباری استفاده از باتری های قابل جابجایی در گوشی های هوشمند تا چندین سال اجرایی نخواهد شد و سازندگان تا سال 2027 فرصت دارند تا تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنند. اتحادیه اروپا همچنین می‌تواند این مهلت را تمدید کند اگر تولیدکنندگان به زمان بیشتری برای اجرای تغییرات نیاز داشته باشند.

قانون جدید اتحادیه اروپا عمدتاً تلاشی برای کاهش زباله های زیست محیطی است. نمایندگان اتحادیه اروپا اعلامیه جدی کرده اند که می خواهند صنعت فناوری در مورد باتری ها مسئولیت بیشتری داشته باشد. این قانون همچنین شامل مقرراتی در مورد قابلیت بازیافت باتری، استفاده حداقلی از فلزات گرانبها و اهداف سخت‌گیرانه‌تر جمع‌آوری زباله است.