نیویورک تایمز می‌گوید اپل در حال مذاکره با فیفا برای به دست آوردن حق پخش مسابقات جدیدی به سبک جام جهانی است که سال آینده در ایالات متحده برگزار می‌شود، با قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار. فیفا در ابتدا قصد داشت 4 میلیارد دلار برای این معامله دریافت کند، اما این معامله احتمالاً یک چهارم این مبلغ را هزینه خواهد کرد.

نیویورک تایمز به نقل از سه منبع آگاه می گوید که قرارداد اپل با فیفا احتمالا تا پایان ماه جاری اعلام خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا حق پخش این مسابقات به طور انحصاری به اپل واگذار می شود یا خیر، اما اگر این اتفاق بیفتد، اولین بار است که فیفا چنین معامله ای را با یک شرکت در سطح جهانی انجام می دهد.

تلاش اپل برای کسب حق پخش مسابقات جدید فیفا

مسابقاتی که در این گزارش از آن نام برده شده، یک مسابقه یک ماهه به سبک جام جهانی خواهد بود که برای اولین بار تابستان سال آینده در ایالات متحده در میان تیم های برتر برگزار می شود. قرار بود این مسابقات برای اولین بار در سال 2021 در چین برگزار شود، اما همه گیری جهانی ویروس کرونا این برنامه را لغو کرد. اکنون گفته می شود که برنامه ریزی ضعیف و تاخیرهای مکرر باعث شده است که حامیان مالی در مشارکت در هزینه ها تردید کنند.

اگر اپل بتواند این قرارداد را ببندد، کوپرتینویی ها دومین قرارداد ورزشی بزرگ خود را خواهند گرفت. این شرکت قبلا قراردادی برای پخش مسابقات لیگ فوتبال MLS آمریکا امضا کرده بود. اپل امیدوار است که این قراردادها بتواند تعداد مشترکین سرویس Apple TV Plus را افزایش دهد.

در گزارشی جداگانه از The Athletic، اپل همچنین در نظر دارد بخشی از حقوق بسکتبال NBA را از فصل 2025-2026 به دست آورد. قراردادهای NBA معمولاً 10 سال یا حتی بیشتر است. آمازون، ESPN و Google/YouTube نیز رقبای کوپرتینویی برای حقوق پخش NBA هستند.