هواوی نسبت به گسترش جهانی اکوسیستم نرم افزار HarmonyOS بسیار امیدوار است. این شرکت چینی قصد دارد با وجود محدودیت های ایالات متحده، برنامه ها و استراتژی های بهتری را برای افزایش رشد جهانی اجرا کند.

در نشست تحلیلگران 2024 ژو جیجونمدیر عامل موقت هوآوی گفت که می خواهد محبوب ترین اپلیکیشن های گوشی را به پلتفرم HarmonyOS اضافه کند.

Zhijun گفت که هواوی ابتدا روی توسعه اکوسیستم HarmonyOS در بازار داخلی کار خواهد کرد و سپس به ورود به عرصه جهانی ادامه خواهد داد. مدیرعامل هواوی انتظار دارد که این روش در نهایت منجر به انتقال اپلیکیشن ها به سیستم عامل هواوی شود. برای رسیدن به این هدف، هواوی توسعه دهندگان را تشویق می کند تا برای پلتفرم HarmonyOS کدنویسی کنند.

Zhijun گفت که کاربران گوشی های هوآوی در چین حدود 99 درصد از زمان خود را صرف کار با بیش از 5 هزار برنامه مختلف می کنند. بنابراین، این شرکت سعی خواهد کرد تا در سال جاری اکثر برنامه های خود را به سیستم هارمونی او اس منتقل کند.

تاکنون بیش از چهار هزار اپلیکیشن برای HarmonyOS NEXT وارد مرحله توسعه شده اند. این یک فرآیند بزرگ است و غول فناوری چینی به طور مداوم از پشتیبانی بسیاری از توسعه دهندگان و شرکای خود استفاده می کند.

Zhihun گفت: “وقتی ما 5000 برنامه محبوب اندروید و هزاران برنامه دیگر را بر روی HarmonyOS راه اندازی کنیم، آنگاه یک سیستم عامل واقعی خواهیم داشت که سومین سیستم عامل بزرگ تلفن همراه در جهان است.” تعداد برنامه های سازگار با سیستم عامل هارمونی احتمالاً در آینده به یک میلیون نفر خواهد رسید.