اپرا اخیرا مرورگر جدیدی به نام Opera One معرفی کرده است که از قابلیت های هوش مصنوعی از جمله چت بات ها استفاده می کند. این مرورگر اکنون از حالت دسترسی اولیه خارج شده و همه کاربران می توانند از آن استفاده کنند ویندوز، مک و لینوکس برای امتحان

مرورگر “Opera One” با آن یکپارچه شده است هوش مصنوعی آریا در دسترس است که می توانید از نوار کناری نرم افزار به آن دسترسی داشته باشید. این ابزار از طریق همکاری اپرا با OpenAI، خالق ChatGPT توسعه یافته است و از مدل GPT برای پاسخ به سوالات کاربران استفاده می کند.

این هوش مصنوعی اطلاعات خود را فوراً از اینترنت و حتی می تواند برای شما کدنویسی کند. همچنین، با آریا، با کلیک راست، می توانید به گزینه های بیشتری متناسب با محتوای پیش روی خود دسترسی داشته باشید.

دسترسی مستقیم به نوار کناری Opera One ChatGPT یا چت سونیک را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. اما اگر به دنبال هیچ یک از قابلیت‌های هوش مصنوعی این مرورگر نیستید، می‌توانید آن‌ها را کاملا نادیده بگیرید.

Opera One با طراحی جدید پذیرای کاربران است

Opera One با طراحی جدید در اختیار کاربران قرار گرفته است. این شرکت می گوید طراحی مرورگر جدید آنها به کاربران کمک می کند سریعتر و راحت تر به امکانات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، ظاهراً ماژول‌ها به‌طور خودکار بر اساس محتوا و کاری که شما انجام می‌دهید، جای خود را تغییر می‌دهند تا بهترین تجربه ممکن را به شما ارائه دهند.

اپرا امیدوار است که با کمک ویژگی به نام جزایر زبان مشکل تب های زیاد را برطرف کنید. Opera One با استفاده از اطلاعاتی که از فعالیت های شما دریافت می کند، برگه های مرتبط را با هم گروه بندی می کند. به عنوان مثال، اگر چندین برگه از سرویس Google Docs باز شده باشد، همه آنها در یک جزیره با هم قرار می گیرند.

از سوی دیگر، این مرورگر جدید از نظر معماری تغییراتی برای سریعتر و روانتر شدن رابط کاربری ایجاد شده است. این رویکرد به Opera کمک می کند تا مرورگر خود را از سایر مرورگرهای مبتنی بر Chromium متمایز کند. برای دانلود این نرم افزار می توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.