اپل به تازگی نسخه جدیدی از سیستم عامل macOS را در کنفرانس WWDC 2024 رونمایی کرده است که از ویژگی ها و امکانات جدید استقبال می کند. یکی از این امکانات، پشتیبانی از اپلیکیشن کامل رمز عبور است که به صورت چند پلتفرمی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن Passwords چه ویژگی هایی دارد؟

اپلیکیشن Passwords در حال ظهور جایگزینی برای Keychain است که قبلا برای مدیریت پسوردهای محصولات اپل استفاده می‌شد. برنامه جدید اپل به صورت کراس پلتفرم ارائه می شود و کاربران می توانند از آن در محصولات مختلف این شرکت استفاده کنند.

اپلیکیشن Passwords علاوه بر گذرواژه‌های مشترک، می‌تواند موارد مختلفی مانند رمزهای عبور وای‌فای، جاکلیدی و کدهای احراز هویت را نیز ذخیره کند. کاربران از طریق برنامه مذکور قادر خواهند بود به راحتی رمز عبور خود را مدیریت کنند.

اپل اعلام کرد که اپلیکیشن Passwords برای پلتفرم های مختلف این شرکت از جمله iOS و macOS به همراه ویندوز منتشر خواهد شد. در نتیجه، تقریباً از هر دستگاهی به راحتی قابل دسترسی است.

شایان ذکر است که تب Passwords قبلا از طریق تب تنظیمات در آیفون و مک قابل دسترسی بود. اما در حال حاضر به صورت یک برنامه جداگانه ارائه می شود. همچنین ستون جدیدی به آن اضافه شده است که می تواند مدیریت و مشاهده رمز عبور را برای کاربر آسان کند.

این رویداد وب سایت دیجیاتو توسط Zitel حمایت می شود. به محدودیت ها نه بگویید، Zitel