بر اساس گزارش‌های جدید، در Google Play دیگر نیازی نیست منتظر بمانید تا هر برنامه به صورت جداگانه دانلود و نصب شود تا چندین برنامه را دانلود کنید. اکنون می توانید برنامه های جدید مورد نظر خود را همزمان دریافت کنید. البته این قابلیت در حال حاضر تنها برای دانلود دو اپلیکیشن به صورت همزمان فعال است. در ماه مارس شایعاتی مبنی بر راه اندازی قابلیت دانلود چندین اپلیکیشن به صورت همزمان یا موازی در گوگل پلی منتشر شد و این قابلیت در آن زمان برای برخی از کاربران نیز فعال شد.

بر اساس گزارش 9to5Google، پس از عرضه محدود این ویژگی در ماه های اخیر، گوگل اکنون امکان دانلود و نصب برنامه ها را به طور همزمان در فروشگاه اپلیکیشن خود فراهم کرده است. همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید، می توانید حجم دانلود هر اپلیکیشن را در پلی استور یا صفحه اصلی گوشی خود مشاهده کنید.

دانلود همزمان برنامه ها از گوگل پلی

با این قابلیت جدید، تنها دو اپلیکیشن به صورت همزمان قابل دانلود و نصب هستند و زمانی که روی سومین اپلیکیشن برای دانلود کلیک می کنید، تا پایان نصب دو اپلیکیشن قبلی، در حالت آماده به کار باقی می ماند. در مقایسه، اپ استور iOS می تواند سه اپلیکیشن مختلف را به طور همزمان دانلود و نصب کند. البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلودهای همزمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت تنها برای دانلود اپلیکیشن های جدید فعال است و امکان آپدیت چند اپلیکیشن به صورت همزمان وجود ندارد. با توجه به اینکه در بین کاربران بیشتر آپدیت اپلیکیشن ها بیشتر از نصب اپلیکیشن های جدید انجام می شود، به نظر می رسد برای کاربردی تر شدن این قابلیت، قابلیت آپدیت چند اپلیکیشن به صورت همزمان فعال شود.

با این حال، این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد به خصوص زمانی که یک گوشی جدید خریداری کرده اید و می خواهید چندین برنامه را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.