آیفون 14 پرو با قیمت پایه 999 دلار و 14 پرو مکس با قیمت 1099 دلار به فروش می‌رسند، اما بلومبرگ می‌گوید اپل درحال ارزیابی ایده افزایش قیمت آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس است. قیمت مدل‌های استاندارد این خانواده تغییری نخواهد کرد.

بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس آگاه به ماجرا ادعا می‌کند که با وجود پیش‌بینی افت فروش در کلیت بازار موبایل، اپل در نظر دارد که با افزایش قیمت آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس، درآمد خود را از فروش نسل بعدی پرچمدارانش افزایش دهد.

اپل درآمد خود از سری آیفون 15 پرو را بیشتر می‌کند؟

کوپرتینویی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که سری آیفون 15 هم در طول یک سال مشابه آیفون 14 حدود 85 میلیون دستگاه فروش داشته باشد. بنابراین شرایط برای سرمایه‌گذاران اپل بسیار خوب خواهد بود، چون نه‌تنها تعداد فروش پرچمداران این شرکت کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه افزایش قیمت می‌تواند نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری تقاضا از سمت مصرف‌کنندگان باشد.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل، چندی قبل در جلسه مالی این شرکت مدعی شده بود که مشتریان آن‌ها حاضرند برای خرید بهترین آیفون موجود پول بیشتری خرج کنند: «فکر می‌کنم مردم حاضرند اندکی بیشتر پول خرج کنند تا بهترین محصول را در آن طبقه‌بندی بگیرند.» این اظهارنظر احتمالاً اولین نشانه مبنی بر افزایش قیمت آیفون بود.

طبق آخرین گزارش‌ها، همه مدل‌های آیفون 15 به درگاه USB-C مجهز می‌شوند و بالاخره با درگاه لایتنینگ خداحافظی می‌کنند. مدل‌های 15 و 15 پلاس ناچ بالای نمایشگر را هم کنار می‌گذارند و از طراحی جزیره پویا یا داینامیک آیلند بهره‌مند خواهند شد.

از سوی دیگر، مدل‌های پرو آیفون 15 فریم تیتانیومی و تراشه A17 خواهند داشت که با فرایند 3 نانومتری تولید می‌شود. همچنین شنیده شده است که یک دکمه چندمنظوره در پهلوی دستگاه جای دکمه قطع صدا را می‌گیرد و عملکردی شبیه به دکمه Action در اپل واچ اولترا خواهد داشت.

طبق انتظار، سری آیفون 15 باید در ماه سپتامبر (اواخر شهریورماه) معرفی شود.